حریم و بستر نکارود آزاد شد

حریم و بستر نکارود آزاد شد

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران از بازپس‌گیری‌ ۱۷ هزار مترمربع از حریم و بستر نکارود خبر داد.

به گزارش چامه شمال به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای مازندران، حیدر داوودیان اظهار کرد: طی پنج ماه گذشته 17 هزار متر مربع از زمین‌های تصرف شده واقع در حریم و بستر رودخانه نکارود با حکم دستگاه قضا بازپس‌گیری و عرصه‌های ملی بازگردانده شد.

وی افزود: صیانت از حریم و بستر رودخانه‌ها یکی از وظایف اصلی شرکت‌های آب منطقه‌ای است که در همین راستا با تشکیل پرونده‌ برای متصرفان نسبت به بازپس‌گیری عرصه‌های تصرف شده اقدام می‌شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران گفت: همکاران ما در شهرستان‌های مختلف امسال بالغ بر 230 هزار مترمربع از حریم و بستر تصرف شده رودخانه‌های استان را با حکم قضایی آزاد کردند و به عرصه‌های ملی برگرداندند.

داوودیان خاطرنشان کرد: طی 5 ماه اخیر 17 هزار مترمربع از عرصه‌های حریم و بستر رودخانه نکارود در قالب 4 پرونده با پیگیری همکاران در مدیریت منابع آب نکا و همراهی دادستان شهرستان و نیروی انتظامی بازپس‌گیری شد.

وی افزود: در یک مورد از این 4 پرونده تعیین تکلیف شده، 10 هزار مترمربع از تصرف خارج شد و به انفال بازگشت.

داوودیان اظهار کرد: ماه گذشته نیز با تلاش و پیگیری مدیریت منابع آب شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت و واحد حقوقی شرکت آب منطقه‌ای مازندران و همراهی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی، حکم صادر شده برای هفت پرونده تصرف حریم و بستر رودخانه‌های غرب استان اجرا شد و 10 هزار و 50 متر مربع از زمین‌های تصرف شده به وضعیت پیش از تصرف برگشت.

وی خاطرنشان کرد: یکی از پرونده‌های مهم در این حوزه نیز مربوط به تصرف زمینی 70 هزار متری در شهرستان محمودآباد بود که با همکاری قضا، همکاران ما در مدیریت منابع آب آمل و محمودآباد و نیروی انتظامی، حکم رفع تصرف این زمین 70 هزار متری واقع در بستر رودخانه هراز که بیش از 7 هزار میلیارد ریال ارزش اقتصادی آن برآورد می‌شود اجرا شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران گفت: بنا به آمارهای موجود طی 10 ماهه سالجاری بیش از 230 هزار متر مربع از زمین‌های حریم و بستر رودخانه‌های مازندران که به تصرف در آمده بود با پیگیری‌های ادارات منابع آب شهرستان‌ها و همکاری دستگاه قضا آزادسازی شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه