ترخیص نهاده‌های دامی تسهیل می‌شود

ترخیص نهاده‌های دامی تسهیل می‌شود

مدیرکل دامپزشکی مازندران از تسریع و تسهیل در ترخیص نهاده‌های دامی از بندر امیرآباد خبر داد.

به گزارش چامه شمال، دکتر آقاپور کاظمی با اشاره به افزایش 193 درصدی تعداد صدور مجوز ترخیص نهاده‌های دامی از بنادر سه گانه استان، اظهار کرد: در نشستی باقیمانده نهاده‌های دامی وارداتی ترخیص نشده از بندر امیرآباد تعیین تکلیف شد تا با دستور دادستان شهرستان بهشهر سرعت آن افزایش یابد.

وی در نشست مشترکی که با حضور دادستان بهشهر، مدیر بندر امیرآباد، رئیس استاندارد بهشهر در بندر امیرآباد برگزار شد، افزود: در حال حاضر واردات نهاده دامی براساس نیاز به علوفه و نهاده‌های دامی در داخل کشور صورت می‌گیرد.

آقاپور کاظمی ادامه داد: در راستای حفظ سرمایه‌های دامی و ارتباط مستقیم نهاده و خوراک دام با افزایش تولیدات دامی در کشور و به تبع آن رشد اقتصادی حاصل از این تولیدات، می‌توان گفت که واردات نهاده دامی دارای اهمیت خاصی در اقتصاد کشور است.

مدیرکل دامپزشکی مازندران یادآور شد: این نهاده‌ها معمولا برای تغذیه دام و طیور مورد استفاده قرار می‌گیرند و شامل ذرت، جو، کنجاله سویا و دانه های روغنی هستند که نوع و میزان واردات نهاده دامی بر اساس سیاست‌های کلی کشور تعیین می‌شود تا پاسخگوی نیازها باشند.

آقاپور کاظمی از افزایش 193 درصدی تعداد صدور مجوز ترخیص نهاده هایی مانند جو، ذرت دامی و کنجاله پنبه توسط دامپزشکی از بنادر سه گانه استان از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: میزان ترخیص این نهاده‌ها از ابتدای سال تاکنون 2 میلیون 684 هزار تن بوده و این درحالی است که در مدت مشابه سال قبل این رقم یک میلیون 981 هزار تن را نشان می‌دهد و رشد 35 درصدی وزن نهاده‌های ترخیص شده را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: مجوز واردات و نظارت بهداشتی در سالجاری به تعداد 936 مورد است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 275 مجوز صادره شده، 240 درصد رشد داشته است. همچنین در میزان این واردات نیز نسبت به سال گذشته شاهد 177 درصد رشد هستیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه