مازندران میزبان ۴ جشنواره فجر

مازندران میزبان ۴ جشنواره فجر

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از میزبانی ۴ جشنواره فجر در ۴ شهر خبر داد.

به گزارش چامه شمال، محمدتقی روحی در آستانه چهل‌وپنجمین سالگرد انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار کرد: در راستای تمرکززدایی، جشنواره‌های فجر در شهرهای مختلف برگزار می‌شود.

وی افزود: جشنواره فیلم فجر ۱۲ لغایت ۲۲ بهمن‌ماه در ساری برگزار و ۲۲ فیلم در بخش سودای سیمرغ به نمایش گذاشته خواهد شد.

روحی به برگزاری جشنواره موسیقی فجر به میزبانی شهرستان آمل اشاره کرد و گفت: جشنواره موسیقی ۲۴ لغایت ۲۷ بهمن‌ماه برگزار می‌شود و تمام گرایش‌های موسیقی را در این جشنواره دخیل کردیم.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر از ۱۰ لغایت ۲۱ بهمن در موزه - گالری "دیدی" ایزدشهر خبر داد.

روحی اعلام کرد: شهرستان نوشهر ۲۴ لغایت ۳۰ بهمن‌ماه نیز میزبان جشنواره مد و لباس فجر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بخش مسابقه جشنواره مد و لباس فجر، فروردین‌ماه برگزار می‌شود، یادآور شد: مریم شجاعی از شهرستان ساری، طاووس بلورین دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر را به عنوان برگزیده بهترین طرح در بخش لباس تراز اجتماعی کسب کرد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: کمیته هنر و هنرمندان در دهه مبارک فجر امسال برنامه‌های متعددی از جمله دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، جشنواره عکس، جشن‌های انقلاب، ایستگاه نقاشی، پخش فیلم با عنوان "سکانس حماسه" و برگزاری بازارچه‌های صنایع دستی را در دستور کار دارد.

روحی با بیان اینکه در دهه فجر امسال بیش از ۶۰ عنوان برنامه از سوی کمیته هنر و هنرمندان، اجرا خواهد شد، یادآور شد: در این ایام، یک سرود دوهزار نفری با محوریت دانش‌آموزان و با موضوع انقلاب اسلامی از سوی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: با همراهی استاندار مازندران بدنبال راهکاری هستیم تا شرایط برای ایجاد سالن‌های سینما در مجتمع‌های تجاری فراهم شود.

روحی با اعلام اینکه تنها ۸ شهر استان سینما دارند، خاطرنشان کرد: به لحظه استقبال تماشاگران، سینما سپهر ساری جزو ۵ سینمای برتر کشور است.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه