وجود گدا نماها در مازندران

وجود گدا نماها در مازندران

سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: اغلب متکدیانی که در استان به تکدی‌گری می‌پردازند، نیاز مالی ندارند.

به گزارش چامه شمال، فرشته پازوکی در آستانه چهل‌وپنجمین سالگرد انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار کرد: با تحقیقاتی که بعمل آمد، مشاهده کردیم اغلب خانواده‌ها بصورت حرفه‌ای به گدایی می‌پردازند درصورتی که تمکّن مالی دارند.

وی از شهروندان خواست کمک‌های خود را در اختیار نهادهای حمایتی و خیریه‌ها قرار دهند تا به دست نیازمندان واقعی برسد.

رئیس کمیته زنان و خانواده ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی مازندران از اجرای یکهزار برنامه حوزه بانوان در قالب ۵۲ عنوان در دهه مبارک فجر خبر داد.

پازوکی ادامه داد: بانوان همیشه در تمامی صحنه‌های انقلاب در متن بزرگ‌ترین اتفاقات قرار داشته و دارند و با تاسی از حضرت فاطمه (س) و سلاح جهاد تبیین در حال نقش‌آفرینی هستند.

وی افزود: آموزش و توانمندسازی بانوان، بهداشت و درمان، اشتغال و کارآفرینی، رسانه، ورزش و حضور در عرصه‌های تصميم‌گيری از الویت‌های دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران است.

سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: عطرافشانی گلزار شهدا و تکریم خانواده‌های ایثارگر، پیاده‌روی بزرگ بانوان در ۱۳ بهمن‌ماه، برگزاری مسابقه نقاشی کودکان، برگزاری نشست‌های روشنگری و جهاد تبیین، برپایی پاتوق‌های گفتگو در کلیه مدارس همراه با جشن انقلاب، برپایی نمایشگاه عکس و دستاوردهای هنری، برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در قالب مشاغل خانگی و دستاوردهای بانوان در مصلی‌های نماز جمعه، برپایی میز مشاوره رایگان در مسیر راهپیمایی از جمله برنامه‌های در دست اجرا در دهه مبارک فجر است.

پازوکی اضافه کرد: همچنین برپایی کارگاه‌های آموزشی، مسابقات مختلف ورزشی، کتابخوانی، شعر، داستان، کاردستی و بازی‌های بومی و محلی، بازدید از مراکز تولیدی و اشتغال خانگی و معرفی بانوان موفق برای حضور در شبکه طبرستان از دیگر برنامه‌های این ایام است.

وی یادآور شد: استان مازندران دارای ۳۶ شهیده است که ۶ شهیده سلامت جمعی از این شهدا هستند.

سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به اینکه با بحران جمعیت روبرو هستیم، خاطرنشان کرد: این مساله موجب شده بيشترين سمت و سوی برنامه‌ها در بحث جمعیت باشد.

پازوکی با اعلام اینکه سومین استان دارای چالش جمعیت کشور هستیم، گفت: امروزه یکی از چالش‌های مهم به بحران هویت و سبک زندگی بازمی‌گردد که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حال تقلیل این چالش‌ها هستیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه