عدم استقبال مدیران مازندرانی از برگزاری دوره‌های مجازی

عدم استقبال مدیران مازندرانی از برگزاری دوره‌های مجازی

مسئول سازمان فضای مجازی سراج و رئیس کمیته فضای مجازی دهه فجر انقلاب اسلامی مازندران از عدم همراهی مدیران استانی در رابطه با برگزاری دوره‌های مجازی گفت.

به گزارش چامه شمال، حسین حسین‌زاده‌ نوری در آستانه چهل‌وپنجمین سالگرد انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار کرد: حجم تولید محتوا در استان متناسب با نیازهای استانی نیست و در مازندران بیشتر مصرف کننده هستیم.

وی تصریح کرد: برگزاری رویداد تولید بازی در استان مازندران را پیگیری کردیم که با حضور نخبگان دانش‌آموزی در بحث انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن تولید بازی می‌شود.

رئیس کمیته فضای مجازی دهه فجر انقلاب اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: افراد شرکت کننده در این رویداد یک دوره آموزش کوتاه‌مدت آنلاین را تجربه کرده و پس از آن برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقات انجام می‌شود.

حسین‌زاده ادامه داد: بازی‌های لیگ دیجیتال با همکاری شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی قابل برگزاری است.

رئیس سازمان فضای مجازی سراج گفت: به صورت مجزا برای مدارس اعزام مربی داشتیم و تا پایان بهمن ماه کارگاه‌های تولید محتوا برگزار می‌شود.

حسین‌زاده همچنین از اعلام آمادگی این سازمان برای برگزاری دوره‌های آموزشی سواد فضای مجازی در استان با حضور اساتید برجسته کشوری خبر داد و افزود: برگزاری این دوره‌ها منوط به همکاری مدیران و متولیان استانی است.

وی ادامه داد: در شهرستان‌های مختلف دوره‌های آموزش فضای مجازی و سواد رسانه‌ای برگزار می‌شود و در این راستا در برخی از شهرها استقبال مناسبی شده است.

حسین‌زاده با اعلام اینکه در استان مازندران بیشتر مصرف کننده فضای مجازی هستیم، خاطرنشان کرد: نهایت تولید محتوا استان مربوط به کالاهای مصرفی و طنز است.

رئیس سازمان فضای مجازی سراج گفت: شهرهای قائم‌شهر و آمل بیشتر درگیر تولید محتوا هستند و  بیشتر در این شهرها تولید محتوا انجام می‌شود اما متناسب با نیازهای استانی نیست.

حسین‌زاده با اعلام اینکه هنوز مدیران ما درباره ماهیت فضای مجازی اطلاعات کافی ندارند، افزود: برای رسیدن به نقطه مطلوب نیاز داریم که مدیران آموزش و پرورش پای کار باشند.

وی ادامه داد: فضای مجازی بیشتر از اینکه تهدید باشد فرصت است اما برای فرصت‌سازی باید آموزش انجام شود.

رئیس سازمان سراج درباره آموزش فضای مجازی گفت: رایزنی با متولیان امر در آموزش و پرورش انجام شد اما استقبالی مناسبی صورت نگرفت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه