۱۴ چهره فاخر و مشهور مازندرانی تجلیل شدند

۱۴ چهره فاخر و مشهور مازندرانی تجلیل شدند

رئیس بنیاد مشاهیر و مفاخر مازندران از برگزاری هشتمین همایش تجلیل از مفاخر و مشاهیر مازندران در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل خبر داد.

به گزارش چامه شمال، هرمز اردشیری اظهار کرد: همزمان با آغاز گرامیداشت دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، هشتمین همایش تجلیل از مفاخر و مشاهیر مازندران شامگاه ۱۲ بهمن‌ماه برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه مفاخر و مشاهیر در توسعه و رشد همه جانبه کشور همیشه مؤثر بوده و هستند، افزود: بنیاد مشاهیر و مفاخر مازندران یکی از اولین مؤسسات فرهنگی در کشور است که در مقام شناسایی و معرفی اندیشمندان مفاخر و مشاهیر در سال ۸۳ با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شروع به کار کرده و با برگزاری نشست‌ها، جلسات، نمایشگاه‌ و ساخت فیلم‌ از زندگی علما و مشاهیر تأثیرات شایسته‌ای در جامعه داشته است.

رئیس بنیاد مشاهیر و مفاخر مازندران ادامه داد: این بنیاد در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تجلیل از برجستگان عرصه علم و فرهنگ، کنگره بین‌المللی علامه ابن‌شهرآشوب مازندرانی به عنوان مدیریت اجرایی نقش داشته و دیگر اینکه بنیاد با شناسایی و معرفی و تجلیل و تکریم بیش از ۱۰۰ نفر از شخصیت‌های برجسته مازندرانی در تراز ملی و بین‌المللی در داخل و خارج از کشور با برگزاری هفت همایش و نکوداشت در بین استان‌های کشور درخشید و مورد تحسین و تمجید مقامات کشور قرار گرفت.

اردشیری گفت: بنیاد مفتخر است شخصیت‌های علمی و فرهنگی از اقصی نقاط جهان، چون پروفسور مجتهدزاده از انگلستان، پروفسور قبادیان از اتریش، پروفسور شفیع‌زاده از آمریکا، پروفسور برزگر از پاکستان و پروفسور شکیبایی از آلمان را در کنار مشاهیر و مفاخر داخل کشور و با حضور مقامات کشوری و استانی مورد تجلیل قرار دهد.

وی افزود: تجلیل از نخبگان که سرمایه‌های اجتماعی و ملی هستند موجب ایجاد دلگرمی و همچنین نخبه‌پروری و ایجاد انگیزه و الگوسازی در نسل‌های جوان و آینده می‌شود.

رئیس بنیاد مشاهیر و مفاخر مازندران ادامه داد: استان مازندران با پرورش علما، سرداران و بیش از ۱۰ هزار شهید و چهر‌های علمی و فرهنگی و هنری یکی از افتخارآمیزترین استان کشور به شمار می‌رود.

اردشیری یادآور شد: در این همایش ۱۴ نفر از افتخارات و ستارگان پرفروغ آسمان علم کشور و استان با حضور مسولان کشوری و استانی تکریم و تجلیل شدند‌.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه