کاهش ۳۱ درصدی نرخ بیکاری در مازندران

کاهش ۳۱ درصدی نرخ بیکاری در مازندران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران از کاهش ۳۱ درصدی نرخ بیکاری بعد از انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش چامه شمال، فرج‌الله فتح‌الله‌پور نرخ بیکاری مازندران را در قبل از انقلاب ۳۶ درصد اعلام و اظهار کرد: این در حالی است که نرخ بیکاری استان در پاییز امسال به ۵.۱ کاهش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با اشاره به اینکه شاخص پزشک عمومی نسبت به یکهزار نفر جمعیت در قبل از انقلاب دو دهم درصد بود و اکنون به یک و ۲۶ صدم درصد افزایش یافته است، افزود: شمار دانشجویان نیز از دو هزار و ۵۹۷ نفر به بیش از ۱۶۱ هزار نفر رسیده است.

فتح‌الله‌پور با بیان اینکه اوایل انقلاب ۲۱ بیمارستان در استان وجود داشت و اکنون ۴۹ بیمارستان در استان خدمات‌رسانی می‌کنند، اضافه کرد: طول راه‌های استان از ۲۵۰۰ کیلومتر در ابتدای انقلاب به بیش از ۱۰ هزار کیلومتر افزایش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران ادامه داد: تولید محصولات باغی نیز از ۱۱۲ هزار تن به بیش از ۲ و نیم میلیون تن وتولید محصولات زراعی از ۸۰۷ هزار تن به دو میلیون و ۸۵۰ هزار تومان افزایش یافته است.

فتح‌الله‌پور با بیان اینکه در هیچ روستایی در قبل از انقلاب طرح هادی وجود نداشت، گفت: اکنون بیش از یکهزار و ۲۹۶ روستا این طرح اجرا شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه