فرار مالیاتی ۲ هزار مودی در پوشش موسسه قرض‌الحسنه
مدیرکل امور مالیاتی مازندران خبر داد:

فرار مالیاتی ۲ هزار مودی در پوشش موسسه قرض‌الحسنه

مدیرکل امور مالیاتی مازندران از فرار مالیاتی ۲ هزار مودی در پوشش یک موسسه قرض‌الحسنه خبر داد.

به گزارش چامه شمال، محسن اسلامی در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی با اشاره به اینکه گردش حساب مؤسسات قرض‌الحسنه بررسی و رصد شد، اظهار کرد: با بررسی‌های صورت گرفته دریافتیم یکی از موسسات ۳۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تراکنش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در بررسی‌های انجام شده، یکهزار و ۹۸۶ مودی با تراکنش ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طی سال‌های ۹۷ لغایت ۱۴۰۰ شناسایی شدند که فاقد پروانه مالیاتی بودند، ادامه داد: متخلفین برای پنهان کردن تراکنش‌شان به این موسسه قرض‌الحسنه روی آورده بودند.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران گفت: در سال گذشته توسط گروه مبارزه با فرار مالیاتی، ۱۳۲ میلیارد تومان برگه تشخیص مالیات صادر شد که این رقم در سالجاری تاکنون ۹۷ میلیارد تومان بوده است.

اسلامی با بیان اینکه امسال ۳۰۲ هزار اظهارنامه دریافت کردیم که ۴۴ هزار مورد بیشتر از سنوات قبل است، افزود: رقم مالیات ابرازی در سال گذشته ۴۷۸ میلیارد تومان بود که امسال این رقم به یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسید.

وی یادآور شد: یک مرکز درمانی که از پایانه فروشگاهی یک دامداری استفاده می‌کرد، شناسایی و به قوه قضائیه معرفی شد.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران از وجود سامانه سوت‌زنی خبر داد و گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به این سامانه، کسانی را که از مالیات فرار می‌کنند، معرفی و پاداش دریافت کنند.

اسلامی افزود: در همین راستا شخصی در استان تهران با ارائه اطلاعات دقیق از یک فرار مالیاتی، ۵۲۰ میلیون تومان پاداش دریافت کرد.

وی اعلام کرد: با بررسی محل طبابت ۱۵۰۰ پزشک دریافتیم ۴۰ درصد پزشکان از پایانه فروشگاهی استفاده نکرده و وجه نقد دریافت می‌کنند.

اسلامی ادامه داد: این مساله را به نظام پزشکی و قوه قضائیه اعلام کردیم.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران از پرداخت یکهزار میلیارد تومان عوارض ارزش افزوده به فرمانداری، شهرداری، بخشداری و دهیاری‌های استان خبر داد و گفت: محل هزینه این اعتبارات مشخص نیست و باید قانونی مصوب شود که پرداخت به شهرداری‌ها پروژه‌محور باشد و در همان طرح هزینه گردد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه