ارائه بیش از 18 هزار خدمت رایگان دامپزشکی در یک روز

ارائه بیش از 18 هزار خدمت رایگان دامپزشکی در یک روز

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: طی برگزاری دومین رزمایش جهاددامپزشکی مازندران در یک روز بیش از 18 هزار خدمت رایگان دامپزشکی در منطقه بهنمیر بابلسر ارائه گردید.

به گزارش چامه شمال، دکتر حمزه آقاپور اظهار کرد: دومین رزمایش سراسری جهاد دامپزشکی «شهدای راه قدس» استان مازندران با همکاری بسیجیان استان در 4 روستای منطقه بهنمیر شهرستان بابلسر برگزار شد که در آن بیش از 30 جهادگر بسیجی از کارکنان اداره‌کل دامپزشکی استان و نیز ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها حضور داشتند.

وی یادآور شد: این خدمات رایگان به روستاهای میرود، افراتخت، نفت چال و کرفون ارائه گردید.

مدیرکل دامپزشکی مازندران افزود: این خدمات شامل سم‌پاشی، آموزش سم‌پاشی و توزیع رایگان سم، واکسیناسیون دام، ویزیت و درمان رایگان دام و آموزش چهره به چهره و متمرکز دامداران می‌باشد.

آقاپور کاظمی از  سم پاشی 35 هزار مترمربع جایگاه دام خبر داد و گفت: مجموعا 11 هزار دوز واکسن برای دام های سبک و سنگین استفاده شده است تا ایمنی لازم در خصوص امکان بروز بیماری در منطقه افزایش یابد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با اشاره به اعزام تیم‌های تخصصی درمان به دامداری و ویزیت و درمان رایگان بیش از  200 دام، افزود: در این رزمایش آموزش های لازم در خصوص بهداشت و مدیریت بهداشتی جایگاه دام، مدیریت تغذیه دام، اصول بهداشتی بیماری های مختلف مشترک بین انسان و دام بر اساس نیاز منطقه که پیش‌تر توسط کمیته اجرایی رزمایش احصا شده بود به صورت چهره به چهره و متمرکز برای حدود 63 خانوار و بهره‌بردار ارایه گردید.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه