کاهش ۴ هزار نفری مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در مازندران

کاهش ۴ هزار نفری مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در مازندران

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران از کاهش ۴ هزارنفری مقرری‌بگیران بیمه بیکاری طی دوسال گذشته با رشد تولید خبر داد.

به گزارش چامه شمال، حسن فلاح در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی با اشاره به کاهش بیمه بیکاری اظهار کرد: قبل از سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ حدود ۱۲ هزار نفر از بیمه کاری استفاده می‌کردند که با رشد تولید و رشد اقتصادی، تعداد مقرری‌بگیران این سازمان به شکل رسمی به ۸ هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: درحال حاضر تعداد بیمه شدگان اصلی استان ۷۰۲ هزار و ۴۸۴ نفر و افراد تبعی ۹۴۵ هزار و ۲۲۵ نفر است و از این تعداد نیز ۲۱۷ هزار نفر مستمری بگیران اصلی و ۱۶۷ هزار نفر تبعی هستند.

فلاح در مورد خدمات رفاهی ارائه شده برای مستمری بگیران اظهار کرد: در ۱۰ ماهه امسال نزدیک به ۳۴ هزار نفر از بازنشستگان این استان به صورت رایگان به مشهد مقدس اعزام شدند که این رقم نسبت به سال‌های گذشته رشد خوبی داشته است.

مدیرکل تأمین اجتماعی مازندران با اشاره به بدهی‌های این سازمان اذعان کرد: این سازمان در سال گذشته توانسته است ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های خویش را در اوراق سهام تسویه کند اما متأسفانه خود نیز دارای طلب‌های زیادی بوده که محقق نشده است.

فلاح گفت: از بزرگترین بدهکاران این سازمان شهرداری ساری بوده است که متأسفانه نتوانست در طول چندسال گذشته آن را پرداخت کند و در حال حاضر به عنوان دانه درشت‌ترین بدهکار این سازمان بوده و دارای بدهی ۶۵۰ میلیارد تومانی است.

وی با اشاره به رتبه سوم این استان در بیمه زنان خانه‌دار گفت: همچنین این سازمان توانسته است در بیمه دانشجویان نیز رتبه ششم کشور را کسب کند.

مدیرکل تأمین اجتماعی مازندران با اشاره به پرداخت حقوق ماهانه یکهزار و ۷۵۰ میلیارد تومان در سالجاری بیان کرد: این سازمان علاوه بر پرداخت حقوق ماهیانه درسال جاری ۹۰ میلیارد تومان حق بیمه برای افراد بیمار و سایر اقلام درمانی خدمات پرداخت کرده است.

فلاح همچنین به طلاق سوری برخی از خانواده‌ها اشاره کرد و افزود: متأسفانه در سال‌های اخیر برخی از افراد برای دریافت مستمری فرد فوت شده طلاق سوری می‌گیرند تا بدین طریق از خدمات تأمین اجتماعی بهره گیرند که این موضوع درحال حاضر بلای جان این سازمان شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه