تخت‌های بیمارستانی مازندران ۶ برابر شد

تخت‌های بیمارستانی مازندران ۶ برابر شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تعداد تخت بیمارستانی استان به ۶ برابر رسیده است.

به گزارش چامه شمال، دکتر فرهاد غلامی در آیین افتتاح تجمیعی پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی مازندران که با حضور استاندار در سالن کنفرانس بیمارستان امام خمینی(ره) ساری برگزار شد، اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح تجمیعی ۲۹ پروژه دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعتبار ۶ هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال بودیم.

وی با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های سلامت یک کشور امید به زندگی است که قبل از انقلاب ۵۵ سال بود که اکنون در کشور ۷۲ و در مازندران ۷۷ سال است، خاطرنشان کرد: تمام شاخصه‌های مازندران قبل از انقلاب پایین‌تر از کشور بود اما اکنون در عمده حوزه‌ها مازندران بالاتر از کشور است و وضعیت مطلوب‌تری نسبت به میانگین کشوری دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه مرگ و میر ۱۲۰ در هزار بود که اکنون در استان شاهد کاهش چشمگیر و وضعیت مطلوبی هستیم، بیان کرد: مرگ و میر مادران باردار ۲۰۰ در هزار تولد بود و اکنون ۱۵ در هزار است.

دکتر غلامی با اعلام اینکه تعداد پزشکان به نسبت پیش از انقلاب به وضعیت مطلوبی رسیده است، گفت: تعداد تخت بیمارستانی سطح استان قبل از انقلاب ۲ هزار تخت بود که اکنون به ۶ برابر یعنی ۱۲ هزار تخت رسیده است.

وی افزود: در دهه فجر امسال از کلارآباد تا گلوگاه پروژه‌های افتتاحی گسترده است و در توسعه و تجهیز مراکز درمانی نیز اقدامات مطلوبی صورت گرفت.

دکتر غلامی با تاکید بر این که تلاش دولت سیزدهم در حوزه سلامت ستودنی است و کمال تشکر را داریم، مطرح کرد: پروژه‌‌ای در استان داشتیم که ۱۷ سال به طول انجامید و در طی ۱۵ سال ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه به آن تخصیص داده شد اما طی دو سال اخیر با تخصیص اعتبار ۷۰۰ میلیاردی به همت دولت سیزدهم به اتمام رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به دو ابر پروژه دیگر دانشگاه، به پیشرفت ۹۷ درصدی بیمارستان تنکابن اشاره کرد و از پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی فاز نخست بیمارستان آیت‌الله طبرسی خبر داد.

دکتر غلامی ادامه داد: تعرفه‌های پایین کنونی موجب شده تا بیمارستان‌ها به سمت ورشکستگی بروند و با این روند تعرفه‌ها، خدمات حوزه درمان دچار آسیب خواهد شد.

وی با اشاره به مطالبات نزدیک به یکهزار میلیارد تومانی دانشگاه از تامین اجتماعی متذکر شد: تعرفه پرستاری نیز از مطالبات جدی کادر درمان و پرستاری است که امیدواریم در اسرع وقت تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه