ثبت رکورد تخلیه و بارگیری کالا در بندر امیرآباد

ثبت رکورد تخلیه و بارگیری کالا در بندر امیرآباد

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد از ثبت رکورد تخلیه و بارگیری کالا در بندر امیرآباد از شروع بهره‌برداری عملیاتی 21 ساله خبر داد.

به گزارش چامه شمال، محمدعلی موسی‌پور گرجی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون رکورد تخلیه ‌و بارگیری کالا در طول دوران عملیاتی 21 ساله این بندر جابجا شد و شاهد رشد صادرات انواع کالا در این بندر بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه بیش از 40 روز دیگر تا پایان سال باقیست، رکورد تخلیه و بارگیری کالا در این بندر استراتژیک از آغاز فعالیت عملیاتی جابجا شد، افزود: با اقدامات و برنامه ریزی‌هایی که در حوزه اصلاح فرایند، تقویت تجهیزات تخلیه و بارگیری و تسریع در ترخیص کالا انجام شد توانستیم با رشد 45 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل میزان 4 میلیون و 144 هزار تن کالا را در بندر امیرآباد تخلیه و یا بارگیری نماییم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد ادامه داد: خوشبختانه در این مدت در زمینه صادرات هم رشد خوبی داشتیم و با صادرات انواع کالا به میزان یک میلیون و 203 هزار تن به کشورهای حوزه C.I.S رکورد صارات را نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان 40 درصد افزایش دادیم که بخش عمده ای از این ظرفیت مربوط به صادرات کالاهایی از قبیل  مصالح ساختمانی، مواد معدنی، فولاد و مرکبات می‌باشد.

موسی‌پور گرجی با اشاره به اینکه در زمینه نگهداری و تعمیرات اساسی تجهیزات استراتژیک نیز برای اولین بار با استفاده از توان و دانش متخصصان داخلی یکی از تجهیزات مدرن طی 9 ماه بصورت کامل تعمیر و عملیاتی گردید، اضافه کرد: میانگین آماده به کاری بالای 93 درصدی تجهیزات از دیگر دستاوردهای شاخص سالجاری این بندر به شمار می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: با توسعه زیرساخت‌ها، افزایش حجم سرمایه‌گذاری و ارتقاء توان تجهیزاتی، ظرفیت اسمی بندر از 7 و نیم به 8 میلیون تن افزایش یافته است.

موسی‌پور اظهار امیدواری کرد: با اجرای سیاست‌های راهبردی سازمان بنادر، تدوین اهداف و برنامه‌های عملیاتی مدون در آینده نزدیک شاهد ارتقاء ظرفیت عملیاتی بندر به 10 میلیون تن باشیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه