برگزاری ششمین جشنواره فیلم کوتاه "سکانس حماسه" پس از ۴ سال وقفه

برگزاری ششمین جشنواره فیلم کوتاه "سکانس حماسه" پس از ۴ سال وقفه

رئیس سازمان بسیج هنرمندان سپاه کربلا مازندران از برگزاری ششمین جشنواره فیلم کوتاه "سکانس حماسه" پس از ۴ سال وقفه خبر داد.

حسین احمدی

به گزارش چامه شمال، حمیدرضا هراسانی در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی علت تاخیر در برگزاری جشنواره را محدودیت‌های کرونایی ذکر و اظهار کرد: این جشنواره در ۵ بخش مستند، نماهنگ و کلیپ، فیلم داستانی، فیلمنامه و پویانمایی برگزار می‌شود.

وی با اعلام اینکه اختتامیه جشنواره اول تا سوم اسفندماه در ساری برگزار می‌شود، افزود: در روز اول اختتامیه که اول اسفندماه است با حضور استاد باشه‌آهنگر از کارگردان‌های مطرح دفاع مقدس کارگاهی برای کارگردانان در سالن کنفرانس اداره‌کل ارشاد برگزار می‌شود و هیچ محدودیتی برای حضور افراد نداریم.

هراسانی با اشاره به اینکه در روز چهارشنبه ۲ اسفندماه از ۹ صبح لغایت ۱۰ شب، اکران فیلم‌ها را در سینما سپهر خواهیم داشت، یادآور شد: روز پنجشنبه ۳ اسفندماه نیز دو اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه "سکانس حماسه" و مسابقه "لبخند یک معجزه" برگزار می‌شود‌.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه ۳ مرحله داوری داشتیم، گفت: ۱۸۴ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که ۳۹ اثر فیلم داستانی، ۱۱۳ اثر مستند، ۱۲ اثر نماهنگ، ۱۴ اثر فیلمنامه و ۶ اثر پویانمایی بوده است‌.

هراسانی افزود: ۴۵ اثر شامل ۲۲ مستند، ۵ فیلم داستانی، ۳ نماهنگ و کلیپ، ۱۰ فیلمنامه و ۵ پویانمایی به مرحله نهایی راه یافتند.

وی با اشاره به اینکه ۳ فیلم در حوزه ورزش داریم، از نمایش دو فیلم میهمان به نام‌های "گالش" به کارگردانی شهاب‌الدین و فیلم "مرگ پشت دیوار سبز" به کارگردانی مهدی زمان‌پور کیاسری در جشنواره خبر داد.

این مسئول اعتبارات سازمان بسیج هنرمندان را اندک دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه بودجه فرهنگی بسیار فقیر است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان سپاه کربلا مازندران با اعلام اینکه بار اقداماتی که دستگاه‌های فرهنگی انجام نمی‌دهند را ما به‌دوش می‌کشیم، افزود: تا زمانی که هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی اتفاق نیفتد، دچار چالش هستیم.

هراسانی با اشاره به اینکه ۶ هزار هنرمند را در ۱۰ رشته هنری سازماندهی کردیم، یادآور شد: سازمان بسیج هنرمندان با هدف جذب، توانمندسازی و بکارگیری بسیجیان، ۱۰ کارگاه با اساتید مختلف با عنوان "قاب نقره‌ای برگزار کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری مسابقه کتابخوانی "لبخند یک معجزه" گفت و گفت: کتاب این مسابقه توسط دکتر جواد صحرایی از نویسندگان دفاع مقدس نگارش شده و مجموعه خاطرات رزمندگان لشکر ۲۵ کربلا در عملیات والفجر ۸ در منطقه فاو است.

هراسانی با بیان اینکه فایل صوتی و پی‌دی‌اف کتاب در اختیار عموم مردم قرار گرفت، از شرکت یکهزار و ۱۸۰ نفر از ۱۳ استان در این مسابقه خبر داد.

وی با اعلام اینکه ۴۵۰ اثر از استان های دیگر بدست‌مان رسید، افزود: ۱۸۰ نفر به درستی به سوالات پاسخ دادند که برگزیدگان در روز اختتامیه با قرعه‌کشی مشخص و ۲۰ برگزیده تجلیل خواهند شد.

در پایان این نشست رسانه‌ای از پوستر جشنواره فیلم کوتاه "سکانس حماسه" اثر مهرناز مشرفی رونمایی شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه