به مازندران بی‌اعتنا نیستم
آیت‌الله آملی لاریجانی:

به مازندران بی‌اعتنا نیستم

نبض انتخابات با آغاز فعالیت انتخاباتی کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری شروع به تپیدن کرد و هر چه به ۱۱ اسفند نزدیک‌تر می‌شویم، تندتر می‌زند.

حسین احمدی

به گزارش چامه شمال، آیت‌الله آملی لاریجانی نخستین نامزد مجلس خبرگان رهبری از میان ۵ کاندیدای استان مازندران است که در جمع اهالی رسانه حاضر شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که به ساری سفر کرده بود، روبروی خبرنگاران رسانه‌های گروهی نشست و پاسخگوی سوالات‌شان شد.

بیشترین سوالی که خبرنگاران مازندرانی با آیت‌الله آملی مطرح کردند، در رابطه با حضور اندک ایشان در مازندران بود و آیت‌الله هم اینگونه پاسخ داد: عدم حضور ۸ ساله بنده در استان یک اغراق است و در چندین جلسه و برنامه استانی شرکت کرده‌ام که بازتاب رسانه‌ای نداشته است.

وی افزود: لذا اصلا اینگونه نبوده که بنده به استان مازندران بی‌اعتنایی داشتم و یکی از لذت‌های بنده حضور در مازندران و فهم مشکلات استان است.

کاندیدای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: جزو بهترین ساعات عمر من حضور و دیدار با مردم و صنعتگران و متعاقبا حل گره‌های این استان است.

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، کشاورزی و مرکبات، بنیاد علوی، برنج و منابع طبیعی را جزو ۴ مشکل اعظم مازندران دانست و گفت: موارد مذکور در دیدار اخیر به مقام معظم رهبری انتقال داده شد و ایشان هم دستور اکید برای حل این مشکلات صادر کردند.

وی افزود: یک مسئولیت ملی همه ما برای تقویت نظام و انقلاب داریم و یک وظیفه برای استان‌مان داریم که این دو با یکدیگر منافاتی ندارند.

آیت‌الله آملی لاریجانی ادامه داد: رسانه اگر در چارچوب خود عمل کند نقش برجسته‌ای در شفافیت و جلوگیری از فساد خواهد داشت.

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری اعلام کرد: اختاپوس رسانه غربی بر افکار عمومی جهان حکومت می‌کند و بسیار گسترده و فنی در حال فعالیت هستند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: قدرت رسانه می‌تواند در خدمت ارزش‌ها و مردم باشد و می‌تواند از آن سو در خلاف این روند قرار گیرد؛ لذا اخلاق رسانه بسیار مهم است.

آیت‌الله لاریجانی مطرح کرد: اخلاق رسانه را باید جدی بگیرید که این امر هم در تفکر، هم در قلم و هم در عمل بسیار مهم و ارزشمند است.

وی اشاره کرد: متاسفانه بداخلاقی انجام می‌گیرد و برخی تخریب را در دستور کار خود قرار داده‌اند و بنده چشم‌پوشی می‌کنم.

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری استان مازندران اذعان کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام بر حسب قانون دارای محدودیت‌های خاصی است و نمی‌تواند راجع به تمامی امور، نظر دهد. از آن سو این مجمع در پاره‌ای از موارد، حرف آخر و نهایی را می‌زند.

آیت‌الله لاریجانی افزود: طی سالیان اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام محل تحول بوده است و با استحکام اعمال و ابلاغ نظر می‌کند و حتی مجلس در آن موضوع حق قانونگذاری ندارد.

وی تاکید کرد: البته برخی وظایف مجمع به تدوین سیاست‌های کلی نظام باز می‌گردد که در این راستا حفظ اراضی کشاورزی و جنگل‌های هیرکانی از این امور است که متاسفانه به درستی اجرا نمی‌شود.

آیت‌الله لاریجانی خاطرنشان کرد: طی سالیان اخیر مقام معظم رهبری بر امر نظارت تاکید کرده‌اند و نظارت مستمر و جدی قطعا گره‌گشا خواهد بود.

وی افزود: مجمع ذاتا کار فراوانی در دل خود دارد و باید وقت گذاشت و تصمیم‌گیری نیازمند مطالعه عمیق قبلی و کار پیشینی است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار کرد: هر چند میزان حضور بنده در استان کم بوده اما همواره پیگیر امور بوده‌ام و در همین دوره تحقق منطقه آزاد در ۳ نقطه استان ممکن و مصوب شده است که در رشد استان، ۱۰۰ درصد اثرگذار است.

آیت‌الله لاریجانی مطرح کرد: جدا از اینکه چهره استان با مناطق آزاد تغییر پیدا خواهد کرد، منافع آن به استان‌های همجوار خواهد رسید.

آیت‌الله لاریجانی توصیه کرد: مردم را ترغیب و تشویق به حضور در انتخابات کنید چراکه ۱۰۰ درصد در تقویت و پایداری نظام جمهوری اسلامی ایران موثر است.

وی متذکر شد: گلایه‌مندی‌ها و مشکلات معیشتی امروز غیرقابل انکار است و ما باید وسیع ببینیم و در حل این مشکلات، گام برداریم و امنیت ملی را ویژه ببینیم.

آیت‌الله لاریجانی یادآور شد: دشمنان با حربه مشکلات معیشتی و اقتصادی بدنبال سرد کردن تنور حضور و مشارکت مردمی در انتخابات هستند که باید در مقابل، مردم با حضور حداکثری پاسخ مناسبی به آنان دهند.

انتهای پیام/

تصاویر خبر


ارسال دیدگاه