غرس ۳۴ نهال به یاد شهدای نیروگاه نکا

غرس ۳۴ نهال به یاد شهدای نیروگاه نکا

به یاد 33 شهید نیروگاه نکا شهید خوشنام مدفون در این نیروگاه، 34 اصله نهال در محوطه مهمانسرای شرکت غرس شد.

به گزارش چامه شمال، مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا در مراسم گراميداشت هفته منابع طبيعي گفت: در راستای طرح کاشت یک میلیارد درخت، سطح زیرکشت درختان نيروگاه شهید سلیمی نكا توسعه یافت.

نوراله ادبی فیروزجائی در اين مراسم كه جمعی از ایثارگران و فرزندان شهدا و مدیران اداره منابع طبیعی شهرستان نکا نیز حضور داشتند، با اشاره به گسترش آلاینده های زیست محیطی ناشی از توسعه صنایع در سطح جهان، توجه به حفظ محیط زیست را امری حیاتی دانست و افزود: در راستای حفظ سلامت و نشاط مردم، حفظ محیط زیست و جلوگیری از انتشار آلاینده ها باید در اولویت و سرلوحه همه فعالیت‌ها قرار گیرد.

وی درختکاری و توسعه فضای سبز را اقدامی اساسی در جهت سالم سازی محیط زیست دانست و یادآور شد: با توجه به شرایط سال‌های اخیر که با پدیده تغییرات اقلیمی و گرمای روبه افزایش هوا مواجه هستیم، درختان می توانند در کاهش دمای هوا، جلوگیری از فرسایش خاک و تلطیف هوا ایفای نقش کنند بنابراین لازم است که فرهنگ درختکاری در کشورمان نهادینه شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا با اشاره به فعالیت‌های گسترده تعمیراتی نیروگاه‌ها در جهت ارتقاء آمادگی واحدها برای تولید پایدار انرژی در فصل تابستان، خواستار رعایت الگوی مصرف و اهتمام همه هموطنان نسبت به بهینه سازی مصرف انرژی شد.

گفتنی است: در فصل درختكاري امسال بيش از ۴۰۰ اصله نهال از گونه های افرا، توسکا و صنوبر در اراضی مجموعه نيروگاه و شهرک شهيدعباسپور کاشته شد.

ضمنا نیروگاه نکا مجموعاً دارای 106 هکتار فضای سبز در مجموعه‌های مذکور و فضای گلخانه‌ای به مساحت 180 مترمربع جهت کاشت و تکثیر گلهای زینتی، باغچه ای و آپارتمانی است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه