راه‌اندازی کاروان ایمنی در جاده‌های مازندران
برای اولین‌بار در کشور اتفاق افتاد:

راه‌اندازی کاروان ایمنی در جاده‌های مازندران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: در راستای اجرای پویش چشم به راهیم برای اولین بار در کشور کاروان ایمنی در سطح جاده‌های استان راه‌اندازی شد.

به گزارش چامه شمال، حسن جهانیان از استقرار ۵ پایگاه کاروان سیار ایمنی مازندران در پویش چشم به راهیم در نقاطی که ترافیک جمعیتی بیشتر ی در سطح استان دارند از جمله شهرهای ساری، بابلسر، محمودآباد، نوشهر و سوادکوه خبر داد و اظهار کرد: امسال با استقبال کاربران جاده‌ای از پویش چشم به راهیم روبرو بوده‌ایم.

وی افزود: این طرح و پویش با هدف ارتقای ایمنی سفرهای برون شهری در نوروز و کاهش خطرات و سوانح رانندگی از ۲۵ اسفندماه آغاز و تا ۱۳ فروردین ادامه دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران ادامه داد: پویش چشم به راهیم یک پایگاه ثابت در کیلومتر ۷ جاده ساری - قائم‌شهر برای راهنمایی مسافران نوروزی فعال است.

جهانیان افزود: ۴۰ درصد افرادی که جان خود را از دست می‌دهند سرنشینان خودروهایی هستند که نسبت به رفتارهای پرخطر و یا تحریک کننده راننده بی‌تفاوت هستند‌.

وی بیان کرد: معمولا بحث سرنشینان بی‌تفاوت داریم  و درصدی از تصادفات جاده‌ای نیز مربوط به وادارکردن راننده توسط سرنشین به رفتارهای پرخطر است.

جهانیان با تاکید بر اینکه فرهنگ‌سازی در کودکان و نوجوانان برای رعایت قوانین مقررات راهنمایی و رانندگی سبب آرامش رانندگی در سال‌های آینده به عنوان رانندگان آینده می‌شود،‌ خاطرنشان کرد: پویش نوروزی «چشم به راهیم» در راستای اهداف و برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور برای فرهنگ‌سازی و ارتقای ایمنی و کاهش سوانح رانندگی و ایجاد توجه و انگیزش در سرنشینان خودرو در راستای نقش حداکثری و هوشمندانه هنگام سفر در قالب مجموعه‌ای از برنامه‌های فرهنگی، رسانه‌ای و هنری در طول اجرای طرح نوروزی در استان اجرا می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران خاطرنشان کرد: کمک به افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی برای استفاده‌کنندگان خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی، پاسداشت ارزش‌های دینی و مذهبی در سفرهای نوروزی به‌ویژه ماه رمضان و ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی در مجتمع‌های خدمات رفاهی از جمله اهداف این طرح است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه