نظارت بهداشتی آقای مدیرکل

نظارت بهداشتی آقای مدیرکل

آقای مدیرکل در ایام نوروز در طرح تشدید نظارت بهداشتی حضور یافت و از عرضه لاشه‌های غیرمجاز گوسفند جلوگیری کرد.

به گزارش چامه شمال، در راستای اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی، در بازدید دکتر حمزه آقاپور کاظمی مدیرکل دامپزشکی مازندران از مراکز عرضه در اولین روز سال جدید، از عرضه ۵ لاشه گوسفندی جلوگیری شد.

در این بازدید که دکتر‌ اسلامی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ساری حضور داشت، از عرضه ۵ لاشه گوسفندی به دلیل کشتار غیرمجاز جلوگیری و متخلف جهت تعیین‌تکلیف و سیر مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح معرفی شد‌.

مدیرکل دامپزشکی مازندران در این بازدید با اشاره به افزایش استفاده از فرآورده های خام دامی در روزهای تعطیل و ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به افزایش تقاضای این محصولات در بازار لازم است نظارت های بهداشتی دامپزشکی جهت تامین بهداشت مواد غذایی افزایش یابد.

آقاپور کاظمی ادامه داد: در این مدت افراد سودجو سعی در سوء استفاده از شرایط دارند و محصولات غیربهداشتی و غیرمجاز را عرضه می کنند از این رو سازمان دامپزشکی  کشور و به تبع آن اداره‌کل دامپزشکی مازندران اقدام به اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی می‌کند.

وی در خصوص عرضه کشتار غیرمجاز توضیح داد: در بحث دام های کشتار شده به صورت غیرمجاز حلیت و سلامت مورد شک است از این رو به اکیپ های ثابت و سیار در شهرستان ها دستور داده شد تا در صورت مشاهده لاشه ها ضبط و مراحل قانونی آن انجام شود.

مدیرکل دامپزشکی مازندران همچنین از نحوه فعالیت اکیپ‌های ثابت و سیار شهرستان ساری نیز بازدید بعمل آورد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه