دانش‌آموزان مازندرانی، ایمنی و ترافیک را فرا می‌گیرند

دانش‌آموزان مازندرانی، ایمنی و ترافیک را فرا می‌گیرند

با انعقاد تفاهم نامه‌ای مابین اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران و اداره‌کل آموزش و پرورش استان، دانش‌آموزان مازندرانی در سال جدید ایمنی و ترافیک را با هدف ارتقای سطح آموزشی نسل نوپای جامعه به مسائل فرهنگ رانندگی و ترافیکی فرا می‌گیرند.

به گزارش چامه شمال، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران در این ارتباط اظهار کرد: نهادینه کردن مباحث ایمنی بعنوان یک اقدام زیربنایی در بهبود رفتار ترافیکی در ترددهای جاده ای و فراهم نمودن بستر و زمینه مناسب جهت اجرای صحیح این رفتار توسط عامل انسانی، نقش غیرقابل انکار و تعیین کننده ای دارد.

حسن جهانیان ادامه داد: برای اولین بار در کشور تفاهم‌نامه مشترک با اداره کل آموزش و پروش منعقد شد تا در سال جدید شاهد استفاده حداکثری از ظرفیت‌های فرهنگی و انسانی مشترک دو اداره کل در سراسر استان در راستای ارتقا و بهبود ایمنی تردد در راهها از طریق برنامه‌ریزی و برگزاری برنامه‌ها و طرح‌های ارتقاء ایمنی در حوزه آموزش و آگاهی بخشی به نسل نوپای جامعه در بستر مشارکت و هم‌اندیشی و استفاده از ظرفیت‌های مشترک دو دستگاه انجام پذیرد.

وی در خصوص تعهدات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران در این تفاهم نامه گفت: آموزش مستقیم به دانش آموزان با حضور کارشناسان مرتبط با راهداری مازندران در مدارس و اوقاتی که براساس هماهنگی های قبلی به عنوان زنگ ایمنی تعیین شده است، بطور مستمر در طول سال به همراه اجرای برنامه های متنوع با تمرکز بر مدارس پر خطر حاشیه جاده ها در فعالیت های مختلف انجام پذیرد.

مدیر‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از تولید محتوای مرتبط با ایمنی تردد جهت بهره‌برداری مشترک و انتشار در رسانه‌های مورد استفاده دانش‌آموزان و اولیای مدارس اعم از مکتوب و فضای مجازی و فضاهای تبلیغاتی در قالب کلیپ کوتاه، اینفوگرافیک، موشن گرافی، بروشور، بنر، پوستر، پادکست، پیام کوتاه، پکیج های آموزشی شامل لوح فشرده، بسته های آموزشی، استند و پیک ایمنی خبر داد.

جهانیان دیگر برنامه این تفاهم.نامه را طراحی برای لباس فرم و لوازم آموزشی از جمله کیف دانش آموزان مدارس حاشیه راهها (کلاه، جلیقه، کاور و پرچم) با هدف دیده شدن و تامین ایمنی در حین عبور و مرور، برپایی اردو های تفریحی کوتاه مدت با هدف آموزش مفاهیم ایمنی در فضاها و اماکن مشترک و راه‌اندازی پویش همیار ایمنی با هدف جذب مشارکت دانش‌آموزان در ترویج فرهنگ ترافیکی عنوان کرد.

وی برگزاری نمایشگاه نقاشی و عکاسی و جشنواره تتاتر، سرود و انشا نویسی با موضوع ایمنی تردد با رویکرد جلب مشارکت عمومی در راستای افزایش و گسترش دانش و رفتارهای صحیح ترافیکی از برنامه‌های تفاهم نامه مذکور است.

جهانیان در خاتمه گفت: در این راستا همکاری با آموزش و پرورش استان جهت بهسازی و بهره‌برداری بهینه از شهرک ترافیک اردوگاه شهدای دانش آموز بادله نیز صورت می پذیرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه