برگزاری الکترونیک ۹۴ درصد از جلسات دادرسی زندان‌های مازندران

برگزاری الکترونیک ۹۴ درصد از جلسات دادرسی زندان‌های مازندران

رئیس‌کل دادگستری مازندران گفت: بیش از ۹۴ درصد از جلسات دادرسی سال گذشته زندان‌های استان الکترونیک و در بستر سامانه‌های قوه قضاییه برگزار شد.

به گزارش چامه شمال به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری اظهار کرد: فقط ۵ درصد از زندانیان در صورت نیاز به انجام دادرسی به محاکم قضایی سراسر استان اعزام شدند.

وی افزود: در سال گذشته ۱۷ هزار و ۹۷۱ جلسه با زندان‌های استان به صورت تمام الکترونیک و برخط برگزار شده است.

رئیس‌کل دادگستری مازندران همچنین گفت: در حوزه دادرسی برخط، بیش از ۱۰ هزار دادگاه برخط در سطح استان مازندران برگزار شده که این رقم بدون احتساب دادرسی‌های زندانیان بوده است.

حجت‌الاسلام اکبری تاکید کرد: در تعدادی از این دادگاه‌ها جلسه دادرسی با کشور‌هایی نظیر انگلستان، گرجستان و آلمان برگزار شده است.

وی ادامه داد: در یک پرونده به صورت همزمان با سه شهر مختلف در اتحادیه اروپا، جلسه دادرسی با حضور اصحاب دعوی بصورت حضوری در شهرستان آمل و حضور مجازی تعدادی از اصحاب پرونده در خارج از کشور برگزار شده است.

حجت‌الاسلام اکبری با بیان اینکه در دادرسی الکترونیک امکان حضور غیرفیزیکی افراد در دادگاه‌ها با استفاده از فناوری نوین محقق می‌شود، خاطرنشان کرد: حفظ حقوق شهروندی، کاهش اطاله دادرسی، تسریع در خدمات رسانی قضایی به مردم، تسریع در فرایند‌های قضایی، صرفه جویی در وقت و هزینه مردم، کاهش جمعیت دادگاه و از بین بردن محدودیت‌های جغرافیایی زمانی از جمله مزایای دادرسی الکترونیک محسوب می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه