آهسته بخوانید، آموزش و پرورش مازندران خواب است!

آهسته بخوانید، آموزش و پرورش مازندران خواب است!

در عصر اطلاعات، بی‌توجهی به مقوله اطلاع‌رسانی بسیار عجیب است و وقتی این تعجب بیشتر می‌شود که دستگاه عریض و طویلی چون آموزش و پرورش نسبت به این موضوع بی‌تفاوت رفتار می‌کند.

به گزارش چامه شمال، ساعت یک بامداد سه‌شنبه ۱۴ فروردین‌ماه است و دانش‌آموزان پس از حدود سه هفته تعطیلات آماده می‌شوند تا ساعتی دیگر به مدرسه بروند.

برخلاف این قصه، خواب سنگین مسئولان آموزش و پرورش مازندران نگران‌کننده است چرا که تا این ساعت، خانواده‌ها تکلیف‌شان را برای روزهای باقیمانده ماه مبارک رمضان نمی‌دانند.

اخباری در فضای مجازی منتشر شد که می‌گوید "فعالیت مدارس در روزهای باقیمانده ماه رمضان با یک ساعت تاخیر آغاز می‌شود". خبری دیرهنگام که فقط از سوی کانال رسمی استانداری مازندران در فضاهای مجازی منتشر شد.

و گویا تنها رسانه‌ای که در آن هیچ خبری از این موضوع نیست رسانه‌ی اداره‌کل آموزش و پرورش استان مازندران است. تا این لحظه که تنها چند ساعت به شروع مدارس در روز ۱۴ فروردین باقی مانده، هیچ بیانیه، اطلاعیه یا خبری در این زمینه از سوی این اداره‌کل منتشر نشده است. (آخرین خبر در پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش مازندران به تاریخ ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۲ برمی‌گردد)

گفتنی است: اوضاع آنقدر پیچیده شده که برخی ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها به طور خودجوش ساعت رسمی آغاز بکار مدارس در ماه رمضان را همان ۸ صبح اعلام کرده‌اند.

در این میان سوال مطروحه این است که مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با ۳۸ سال سابقه در این نهاد و مسئول روابط عمومی این اداره‌کل با یک سال سابقه اجرایی، کجای ماجرا هستند؟ و این میزان بی‌تفاوتی ناشی از چیست؟

اگرچه بی‌توجهی متولیان این دستگاه بزرگ فرهنگی مسبوق به سابقه است و کم‌ترین ارتباط رسانه‌ای اداره‌کل آموزش و پرورش را در این دوره مدیریت شاهد هستیم.

این تنها یکی از ناهماهنگی‌ها و ناکارآمدی‌های سیستم خموش اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران در مدیریت کنونی است که قریب ۵۵۰ هزار دانش‌آموز و خانواده‌شان را درگیر خود ساخته است و مسائل و مشکلات عدیده‌ دیگری نیز وجود دارد که جای پرداختن و بررسی دارد.

امیدواریم فردا صبح که متولیان آموزش و پرورش مازندران از خوابِ گران بیدار می‌شوند از خبر آغاز بکار دیرهنگام مدارس استان متعجب نشوند.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه