گلریزان در بندر امیرآباد

گلریزان در بندر امیرآباد

خیرین و فعالان اقتصادی بندر امیرآباد با گلریزان 40 میلیارد ریالی برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، پیش‌قدم شدند.

به گزارش چامه شمال به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی امیرآباد، با عمل خیرخواهانه تنی چند از خیرین و فعالان اقتصادی بندر امیرآباد گلریزان 40 میلیارد ریالی برای آزادی زندانیان نیازمند و کمک به خانواده زندانیان جرائم غیر عمد در این بندر برگزار شد.

این مراسم که با همت ریاست دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب و انجمن حمایت از زندانیان شهرستان بهشهر در بندر امیرآباد برگزار شد، تنی چند از خیرین و فعالان اقتصادی بندر امیرآباد با اهدای کمک‌های نقدی 40 میلیارد ریالی، زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و بازگشت به آغوش گرم خانواده‌ اینگونه از زندانیان را فراهم کردند.

در ابتدا علی اصغر میرزایی فرماندار شهرستان بهشهر بیان کرد: طبق سنت هرساله این مراسم با حمایت و کمک خیرین جهت حمایت از زندانیانی که به سبب جرائم غیر عمد و عدم تمکین مالی گرفتار حبس شده‌اند برگزار می‌شود که در سالجاری این مراسم به میزبانی بندر امیرآباد برگزار گردید.

وی افزود: خداوند بزرگ را شاکریم که با همت خیرین دلسوز دل زندانیان و خانواده های آنها با این عمل خیر که منجر به آزادی شان می شود، شاد شده و می توانند به آغوش گرم خانواده های خود بازگردند که با این عمل و آزادی هر زندانی از میزان آسیب های اجتماعی نیز کاسته خواهد شد.

در ادامه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهشهر نیز پیرامون مسائل و مشکلاتی که در زمان حبس برای این نوع زندانیان به دلیل عدم تمکن مالی و آسیب های اجتماعی می گردد سخنانی ایراد کرد و افزود: این مبالغ و کمک ها به ستاد دیه استان اختصاص و به حساب این ستاد واریز می شود و هر میزان کمکی که از شهرستان به ستاد دیه انجام گردد، دو تا سه برابر از سوی ستاد مذکور تأمین و جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به شهرستان برگشت داده ‌می شود.

همچنین محمدعلی موسی‌پور گرجی مدیرکل بنادر و دریانوردی بندرامیرآباد گفت: کمک به زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد وظیفه همگانی و یک تکلیف شرعی و دینی است که باید آن را به فرهنگ حسنه تبدیل کنیم.

وی اظهار داشت: سنت حسنه آزاد سازی زندانیان علاوه بر حفظ آبروی یک خانواده موجب کاهش آسیب های روانی و اجتماعی ناشی از گرفتاری سرپرست خانواده در بند زندان می شود.

موسی‌پور خاطرنشان کرد: شرکت های مستقر در بندرامیرآباد هم در این راستا برای گلریزان و کمک به زندانیان جرائم غیر عمد وارد کار شده و کمک های خود را ارائه کردند که با فرهنگ سازی، همدلی و مشارکت همه فعالین اقتصادی این کمک ها ادامه دار خواهد بود.

در پایان رئیس انجمن حمایت از زندانیان شهرستان بهشهر نیز ضمن تقدیر از مشارکت خیرین در این عمل خداپسندانه گفت: علاوه بر آزادی زندانیان از طریق جمع آوری کمک های خیرین، خدماتی هم از قبیل  پرداخت مستمری، تامین جهیزیه، سبد‌های معیشتی و کمک هزینه‌های بهداشت و درمان در انجمن برای کمک به خانواد‌های مددجویان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه