رشد ۲۱ درصدی تولید انرژی در بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه نکا

رشد ۲۱ درصدی تولید انرژی در بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه نکا

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت: توليد انرژي در بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه نکا حدود 21.5 درصد رشد داشته است.

به گزارش چامه شمال، ولی‌الله باباجانی اظهار کرد: در سال گذشته 2 میلیارد و 154 میلیون و 777 هزار كيلووات ساعت انرژي خالص در مجموعه سیکل ترکیبی نيروگاه شهيدسليمي نكا توليد و به شبکه برق کشور تزریق شد.

وی افزود: انرژی تولید شده در سال گذشته در مقايسه با مدت مشابه سال ماقبل حدود 21.5 درصد رشد را نشان می دهد.

باباجانی با اشاره به ثبت رکورد عدم خروج اضطراری در واحد بخار سیکل ترکیبی یادآور شد: در طول سال گذشته علیرغم وجود اشکالات، محدودیت ها و چالشهای تولید، با تلاش و مهارت و تخصص همکاران امور بهره برداری و تعمیرات سیکل ترکیبی در انجام به‌هنگام مانورها و اجرای دقیق برنامه های تعمیراتی، موردی از خروج اضطراری به ثبت نرسید و در ایام پیک مصرف نیز بدون وقفه و با آمادگی کامل در مدار تولید قرار داشته است.

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی شرکت مدیریت تولید برق نکا ادامه داد: با توجه به قطع سهمیه سوخت گاز در فصل سرد سال و لزوم استفاده از سوخت جایگزین گازوئیل در زمان نیاز شبکه، حدود 90 درصد انرژی کل سال نیروگاه سیکل ترکیبی با سوخت گاز و بیش از 10 درصد با سوخت گازوئیل بدست آمده است.

باباجانی افزود: بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه شهید سلیمی نکا شامل دو واحد گازی به ظرفیت نامی هر یک 137.6 مگاوات و یک واحد بخار با ظرفیت نامی 160 مگاوات می باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه