۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های مازندران خط‌کشی شد

۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های مازندران خط‌کشی شد

رئیس اداره ایمنی راه اداره‌کل راهداری مازندران گفت: خط‌کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران در یک ماه گذشته صورت پذیرفت.

به گزارش چامه شمال، محسن یمینی اظهار کرد: با توجه به نقش خطوط ترافیکی در ارتقا ضریب ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات جاده‌ای در مسیرهای پُر تردد در یک ماه گذشته، یکصد کیلومتر از جاده‌های مختلف ارتباطی استان خط‌کشی شده است.

وی افزود: خط کشی راهها که از مقرون به صرفه‌ترین نوع علائم ایمنی محسوب می شود، بطور مستقیم در دید راننده قرار گرفته و با وی یک حس نزدیک و متقابل برقرار می کند.

رئیس اداره ایمنی راه اداره‌کل راهداری مازندران ادامه داد: یکی از ملزومات مهم ایمنی جاده‌ای که نقشی ارزنده در کاهش حوادث و تسهیل سفرهای برون شهری دارد اجرای خط کشی و نقوش ترافیکی است که در انتقال پیام‌های اطلاعاتی - هشداری به طور بصری به کاربران و رانندگان کمک می‌کند.

یمینی ادامه داد: این اداره‌کل در این راستا به منظور افزایش ایمنی راهها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه بویژه در شب با دید محدود، تفکیک باندهای رفت و برگشت در نقاط بدون جداکننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات خط کشی راه‌های ارتباطی زیرپوشش را به‌طور ویژه انجام می‌دهند.

گفتنی است: مازندران دارای 10 هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه