احداث 12 دوربرگردان در محورهای مازندران

احداث 12 دوربرگردان در محورهای مازندران

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: با توجه به نقش دوربرگردان در ارتقای ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات جاده‌ای، 12 دستگاه دوربرگردان در محورهای پُرتصادف استان در حال احداث است‌.

به گزارش چامه شمال، یاسر ابراهیمی اظهار کرد: احداث دوربرگردان در محورهای محمود آباد - نور، شماره 3 کمربندی تنکابن، آکند ساری - فرح آباد، هلال‌کلا آمل - بابل، تیله‌نو بهشهر - گلوگاه، کلوده آمل - محمود آباد، دریا پشته رامسر، انارور رویان - نوشهر، هشت تیکه گلوگاه، هریس رامسر، قلعه‌کش آمل – بابل، حمیدآباد ساری - فرح‌آباد در حال اجرا بوده که بخش زیادی از این پروژه‌ها رو به اتمام است.

وی ادامه داد: تبدیل بریدگی‌ها در جاده‌ها به دوربرگردان‌های استاندارد راهکاری مناسب برای کاهش نقاط پرحادثه در جاده های استان است.

ابراهیمی خاطرنشان ساخت: با استفاده از دوربرگردان، تصادفات احتمالی حذف می‌شوند زیرا وسایل نقلیه در یک جهت و با سرعت کم حرکت می­‌کنند.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره‌کل راهداری مازندران با اشاره به شرایط بومی و قرارگیری روستاها و مراکز جمعیتی و کشتزارها در حاشیه راه ها تصریح کرد: وجود شهرها و روستاهای متعدد در امتداد جاده های بین‌شهری عاملی است که بنا به ضرورت، باعث ایجاد سرعت گیرها، تقاطع ها و بریدگی های متعددی در طول جاده های استان می شود که استاندارد نبودن این بریدگی ها و تقاطع های جاده ای درصد ایمنی مسیر را کاهش می دهد.

ابراهیمی افزود: برای هریک از این دوربرگردان ها به طور میانگین 20 میلیارد تومان از اعتبارات ملی و استانی هزینه می شود.

وی ادامه داد: فراهم آوردن ایمنی لازم در جاده ها نوعی سرمایه گذاری است که برای پیشگیری از وقوع سوانح و حفظ سلامت مردم انجام می شود.

ابراهیمی ابراز امیدواری کرد بخشی از این پروژه های مهم و ضروری تا اواخر سالجاری به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه