۱۵۴ روستا تحت‌پوشش آب و فاضلاب مازندران قرار گرفتند

۱۵۴ روستا تحت‌پوشش آب و فاضلاب مازندران قرار گرفتند

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران از تحت پوشش قرار گرفتن ۱۵۴ روستا در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش چامه شمال، بهزاد برارزاده اظهار کرد: از ۱۶۰۰ روستای خودگردان و غیر تحت پوشش، در دولت سیزدهم ۱۵۴ روستا برای ارائه خدمات تحویل شرکت آب و فاضلاب شدند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۳۶۷۱ روستا در سطح استان مازندران وجود دارد، افزود: از این تعداد، آب شرب ۱۶۰۰ روستا به صورت خودگردان، هیات امنایی و شورایی اداره می شود که به دلیل تحت پوشش نبودن، از خدمات این شرکت بی‌بهره و یا کم‌بهره هستند.

برارزاده ادامه داد: طی چند سال اخیر با توجه به کمبود آب، منابع تامین آبی این روستاها نیز کاهش یافته و برای بهره مندی از نعمت آب شرب پایدار و بهداشتی ضروری است این روستاها تحت پوشش شرکت آبفا قرار گیرند تا با انجام طرحهای آبرسانی با مشکل قطع آب مواجه نشوند.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران با بیان اینکه از سال ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۱، تعداد ۱۰۲ روستا و در سال گذشته ۵۲ روستا با جمعیتی بالغ بر ۲۷ هزار نفر، برای بهره مندی از طرحهای آبرسانی و فاضلاب تحت پوشش این شرکت قرار گرفتند.

برارزاده تصریح کرد: برای ارتقای سطح کمی و کیفی آب شرب این روستاها اقداماتی نظیر افزایش میزان ظرفیت تامین آب از طریق بهسازی چاه ها و چشمه های موجود ، شناسایی چشمه و حفر چاه جدید، افزایش میزان حجم مخازن ذخیره آب، اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب و نصب دستگاه های مواد تزریق گندزدا انجام می شود.

وی ارایه خدمات مطلوب در تامین آب شرب پایدار، پیمایش منطقه و شناسایی انشعابات غیرمجاز که باعث کمبود، افت فشار و هدر رفت آب شرب می شود را از جمله مزیت‌های تحویل‌گیری روستاهای غیر تحت پوشش عنوان کرد.

برارزاده افزود: از دیگر مزایای تحویل‌گیری، تامین آب شرب بهداشتی و سالم با شناسایی منابع آلاینده آب منطقه و رفع آن، کاهش آلودگی های احتمالی از طریق ارزیابی دوره ای کیفیت آب ، پیش بینی منابع متعدد تامین آب شرب (غیر از چاه و چشمه) و استفاده از آبهای سطحی و یا احداث مجتمع های آبرسانی با توجه به خشکسالی و کمبود آب، تخصیص ردیف های اعتباری برای اجرای طرحهای آبرسانی و نیز شناسایی و رفع عوامل هدر رفت آب است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه