ارتقا ۲۰ پله‌ای آموزش و پرورش مازندران
در مراسم نکوداشت روز معلم عنوان شد:

ارتقا ۲۰ پله‌ای آموزش و پرورش مازندران

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: در بررسی شاخص‌های مختلف تخصصی، آموزش و پرورش مازندران از رتبه بیست و ششم به رتبه ششم ارتقا یافت که این دستاورد با همراهی همه همکاران اداری و آموزشی بدست آمد.

به گزارش چامه شمال به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، حسین کمالی در مراسم تجليل از معلمان نمونه آموزش و پرورش و استادان برتر دانشگاه‌های استان با تبریک هفته معلم اظهار کرد: فرایند تعلیم و تربیت از خانه شروع می‌شود و در مدرسه اوج گرفته و در دانشگاه تکمیل خواهد شد و این همراهی و پیوستگی بین آموزش و پرورش و دانشگاه باید همواره برقرار باشد.

رئیس دستگاه تعلیم و تربیت مازندران با اشاره به دستاوردهای آموزش و پرورش در دولت سیزدهم تصریح کرد: واریزی ۲۰۰ میلیارد تومان سرانه به حساب مدارس، نشان‌دهنده توجه ویژه دولت سیزدهم به آموزش و پرورش است.

کمالی ادامه داد: طرح رتبه‌بندی یکی دیگر از این دستاوردها بود که اجرایی شد و این مهم قابل تقدیر است.

وی بیان کرد: ساماندهی بیمه فرهنگیان و توزیع شیر رایگان در مدارس نیز ازجمله اقدامات ارزنده دولت سیزدهم بود که نشان‌دهنده توجه ویژه‌ این دولت به دستگاه تعلیم و تربیت و معلم است.

معلم تمدن‌ساز است

همچنین یوسف نوری استاندار مازندران با تبریک هفته معلم اظهار داشت: باید نقش معلم را در تمدن‌سازی ویژه دید.

وی تصریح کرد: اگر امروز ما در حوزه‌های مختلف علمی سرآمد هستیم، ریشه آن در تفکر دینی گذشته ما است و همه این دستاوردها و موفقیت‌هایی که تمدن اسلامی را شکل داد، حاصل تلاش همین معلمان بزرگ بشریت است.

استاندار مازندران بیان کرد: با وجود تحریم‌های دشمنان، ما در عموم رشته‌ها به اوج رسیدیم یا جزو چند مورد برتر هستیم و این حاصل تلاش معلمان ارزشمند است که چند نسل در حال تلاش و روشنگری هستند.

نوری با تاکید به ضرورت گسترش رشته‌های مهارتی گفت: لازم است در مدارس رشته‌های مهارتی را گسترش داده و به نسل جدید انتقال دهیم.

۵۰ درصد مدارس را خیرین می‌سازند

در ادامه خان‌محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: امیدآفرینی مبتنی بر ایمان، یکی از تکالیف معلمان است.

وی با اشاره به جایگاه آموزش و پرورش گفت: آینده کشور به دستگاه تعلیم و تربیت بوده و نقطه مهم و محوری آن هم معلمان هستند و قدردانی از این قشر عزیز، وظیفه و تکلیف همه ما است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور همچنین با اشاره به فرهنگ مشارکت افزود: ۵۰ درصد از  ۸۳۰۰ پروژه مدارس در حال ساخت در کشور توسط خیرین درحال انجام است.

خان‌محمدی ادامه داد: این تلاش قابل تقدیر بوده و نشاند دهنده ترویج فرهنگ خیرخواهی و کار خیر است و این امر منتج به نتایج مطلوب می‌شود.

هر پیشرفتی مرهون تلاش معلمان است

در پایان داداش پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری در این مراسم با تبریک روز معلم به همه معلمان پرتلاش اظهار داشت: هر پیشرفتی در کشور مرهون تلاش معلمان و استادان است و این همت و تلاش باید تقدیر شود.

وی با اشاره به تغییر و دگرگونی در انتخاب‌های دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: در آموزش و پرورش تدابیری اندیشیده شود تا رشته‌های مهارتی گسترش یابد و باید توازنی بین گرایش دانش‌آموزان به رشته‌های مختلف ایجاد کرد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری با اشاره به سخن مدیرکل آموزش و پرورش مازندران مبنی بر گرایش حدود ۴۵ درصدی دانش‌آموزان به رشته‌های مهارتی، تصریح کرد: این خبر بسیار خوبی است و ما باید به فکر رفع نیازهای آینده کشور در حوزه مهارتی و خدمات باشیم.

شایان ذکر است: مراسم شاخص استانی قدردانی از معلمان نمونه و استادان برتر دانشگاه‌های در اردوگاه شهدای دانش‌آموزی بادله با حضور استاندار مازندران، مدیران ارشد کشوری معاونان دو وزیر آموزش و پرورش و وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری، مدیران ارشد استانی، نخبگان و شایستگان علمی و آموزشی به میزبانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان مازندران برگزار شد.
انتهای پیام/

تصاویر خبر


ارسال دیدگاه