سه روز باران بهاری، سه میلیون مترمکعب ذخیره آب در مازندران

سه روز باران بهاری، سه میلیون مترمکعب ذخیره آب در مازندران

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: باران هفته سوم اردیبهشت ذخیره سدهای مازندران را سه میلیون مترمکعب افزایش داد.

به گزارش چامه شمال، فرهاد خلردی میزان آب ذخیره شده ناشی از بارندگی‌های بهاری سه روز اخیر در مازندران را سه میلیون مترمکعب اعلام و اظهار کرد: مجموع آب ذخیره شده در سدهای استان تا پیش از بارندگی‌ها 256.5 میلیون مترمکعب بود که با بارش‌های خوب چند روز اخیر به 259.5 میلیون مترمکعب افزایش یافت.

وی با بیان این‌که بیشترین میزان ذخیره آب بارش‌های اخیر در سد آیت‌الله صالحی مازندرانی یا همان سد البرز ثبت شده است، ادامه داد: با افزایش آورد آب رودخانه‌ بابلرود طی سه روز اخیر بر اثر بارش‌های بهاری، حدود ۱.۵ میلیون مترمکعب آب وارد مخزن سد البرز شد.

به گفته خلردی، حدود ۱.۲ میلیون مترمکعب نیز به میزان ذخیره آب سد شهید رجایی ساری و ۳۰۰ هزار مترمکعب به آب موجود در مخزن سد گلورد افزوده شده است.

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای مازندران یادآور شد: میزان آب ورودی به این سه سد در حال حاضر بیشتر از روزهای عادی است و مجموع ذخیره آب این سدها تا زمان فروکش کردن آب رودخانه‌ها و عادی شدن دِبی آب همچنان کمی افزایش می‌یابد.

خلردی مجموع آورد رودخانه‌های مهم استان از ابتدای سال آبی جاری (یکم مهر سال گذشته تا روز 21 اردیبهشت) یک‌میلیارد و 401 میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: نسبت به مدت مشابه دوره درازمدت، 28 درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 35 درصد افزایش را شاهد هستیم.

وی درباره آمار بارندگی‌های روزهای اخیر در مازندران نیز بیان کرد: میانگین بارش‌های چند روز اخیر در مازندران 19 میلیمتر بود که مجموع بارندگی در این استان طی سال آبی جاری را به 493 میلیمتر رساند.

خلردی با بیان این‌که بیشترین بارندگی سه روز اخیر با 101 میلیمتر بارش در قائم‌شهر ثبت شد، خاطرنشان کرد: بارش‌های سال آبی جاری نیز تا کنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد و نسبت به دوره درازمدت 4 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه