درخشش خوشنویسان مازندرانی در جشنواره ملی شکوه شاهنامه

درخشش خوشنویسان مازندرانی در جشنواره ملی شکوه شاهنامه

خوشنویسان مازندرانی در دومین جشنواره ملی شکوه شاهنامه در مشهد مقدس درخشیدند.

به گزارش چامه شمال به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قائم شهر، در اختتامیه دومین جشنواره شکوه شاهنامه که در مشهد برگزار شد، استاد سید مرتضی جعفری از شهرستان ساری بعنوان برگزیده اول در بخش قطعه نویسی و استاد سید علیرضا مطلبی از شهرستان ساری بعنوان برگزیده دوم در بخش قطعه نویسی انتخاب شدند.

همچنین استاد محمدمهدی فرهنگی از شهرستان قائم‌شهر برگزیده سوم در بخش سیاه مشق انتخاب شد و استاد اعظم مدرسی از شهرستان قائم‌شهر بعنوان نفر برگزیده در بخش بانوان معرفی شد.

ضمناً رضا کاظمی برگزیده بخش زیر 18 سال از شهرستان نکا، بعنوان نفر برتر دومین جشنواره ملی شکوه شاهنامه، به کسب مقام نائل آمد.

گفتنی است: در دومین جشنواره «شکوه شاهنامه» 670 هنرمند از سراسر کشور آثارشان را به دبیرخانه جشنواره فرستادند و در مجموع 1100 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که در مرحله نخست، هیئت داوران آن ها را ارزیابی کردند.

از مجموع این آثار 230 اثر برای داوری در مرحله دوم پذیرفته شد و پس از پایان این مرحله از داوری، 110 اثر به مرحله نهایی داوری راه یافتند که درنهایت 22 اثر در زمینه های سیاه مشق، چلیپا و قطعه و سطرنویسی به عنوان آثار منتخب جشنواره دوم معرفی شدند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه