فعالان حوزه گیاهان دارویی حمایت می‌شوند

فعالان حوزه گیاهان دارویی حمایت می‌شوند

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان مازندران گفت: حمایت از کشت گیاهان دارویی می‌تواند به رونق اقتصادی استان و ایجاد اشتغال برای جوانان کمک کند.

به گزارش چامه شمال، محمد آهنگران در جلسه‌ای که با حضور بابک مومنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران و جمعی از شرکت‌های فعال حوزه گیاهان دارویی برگزار شد، با بیان اینکه گیاهان دارویی از جمله محصولات با ارزش افزوده بالا هستند، اظهار کرد: حمایت از کشت این محصولات می‌تواند به رونق اقتصادی استان و ایجاد اشتغال برای جوانان کمک کند.

همچنین بابک مومنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز با اشاره به ظرفیت‌های مناسب استان برای کشت گیاهان دارویی، گفت: «ما آمادگی داریم از کشاورزان و فعالان این حوزه در زمینه تولید و فرآوری این محصولات حمایت کنیم.

در این جلسه ضمن بررسی میزان برداشت کلزا و وضعیت سیلوهای خرید، برنامه‌ریزی‌های لازم برای برداشت گندم نیز انجام شد.

بر پایه این خبر، خوشبختانه شاهد برداشت مطلوب کلزا در دیمزارهای استان بودیم و سیلوها نیز آمادگی لازم برای ذخیره‌سازی گندم را دارند.

همچنین مقرر گردید متقاضیان دریافت تسهیلات خرید ادوات کشاورزی از جمله بوجار، در اسرع وقت از سوی مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها معرفی شوند.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در راستای گفتنی است: حمایت از کشاورزان، تسهیلات خرید ادوات کشاورزی را به عنوان یکی از خدمات خود در زنجیره تولید با شرایط ویژه ارائه می‌دهد. این تسهیلات به صورت اقساط بلندمدت و با سود ۴ درصد در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

ضمنا در این جلسه بر شناسایی بازارهای گیاهان دارویی در استان مازندران و همچنین شناسایی کارخانه‌ها و خریداران این محصولات تأکید شد. همچنین، در خصوص نیازها و ظرفیت‌های تولید گیاهان دارویی در استان بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه