بیمه خبرنگاران روی میز اداره‌کل ارشاد مازندران

بیمه خبرنگاران روی میز اداره‌کل ارشاد مازندران

اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در رابطه با بیمه خبرنگاران رسانه‌های گروهی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش چامه شمال، در این اطلاعیه آمده است: اداره‌کل ارشاد مازندران در نظر دارد ضمن پایش و بررسی پرونده بیمه فعالان حوزه رسانه استان، نسبت به رفع مشکلات احتمالی بیمه شدگان و کسانی که تاکنون موفق به انجام بیمه خود نشده‌اند، اقدام کند.

متولی رسانه‌های مازندران خاطرنشان کرد: چنانچه هر یک از خبرنگاران در خصوص بیمه تامین اجتماعی با مشکلاتی مواجه هستند، حداکثر تا پایان خردادماه سالجاری ضمن مراجعه به این اداره‌کل و طرح مشکل با رئیس گروه رسانه و مطبوعات، نسبت به تکمیل و یا رفع نقص پرونده خود اقدام کنند.

گروه رسانه و تبلیغات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران یادآور شد: بیمه فعالان رسانه از ۳ طریق مدیرمسئول رسانه بعنوان کارفرما، صندوق هنر و بیمه اختیاری انجام می‌شود.

در روش اول؛ بیمه خبرنگار، روزنامه‌نگار و عکاس از طریق مدیرمسئول رسانه که صاحب امتیاز نشریه به عنوان کارفرما محسوب می‌شود، صورت می‌پذیرد.

در روش دوم نیز که بیمه حرف و مشاغل آزاد صندوق هنر است، بیمه نویسنده، خبرنگار، روزنامه‌نگار و عکاس از طریق سامانه جامع رسانه‌ها با داشتن شرایط لازم مندرج در سامانه امکان‌پذیر است بطوریکه از طریق ثبت نام در سامانه جامع رسانه‌های کشور و معرفی به صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان که به اختصار صندوق هنر نامیده می شود، انجام می شود.

در روش سوم نیز بیمه اختیاری فعالان رسانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مناسب برای مدیران مسئول و شاغلان و فعالان در رسانه که خبرنگار نیستند و نتوانسته اند از دو طریق اول بیمه شوند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه