سایت واکسن‌های طیور مازندران احیا می‌شود

سایت واکسن‌های طیور مازندران احیا می‌شود

رئیس مرکز ملی تشخیص و آزمایشگاه‌های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور گفت: سایت واکسن‌های طیور مازندران احیا می‌شود.

به گزارش چامه شمال، دکتر حقیقی در بازدید از مرکز تشخیص بیماری‌های طیور "دوک" اظهار کرد: سایت ارزیابی واکسن های طیور مازندران از لحاظ اثربخشی و کارایی آن احیا می شود.

وی که به همراه دکتر حمزه آقاپور کاظمی مدیرکل دامپزشکی مازندران از بخش‌های فعال مرکز تشخیص و بررسی بیماریهای طیور استان مازندران دوک بازدید کرد، افزود: طی بازدید های دوره ای از آزمایشگاه‌های معین کشوری و بررسی امکانات و سطح آمادگی آنها از بخش های مختلف این مرکز شامل سرولوژی، میکروب‌شناسی تشخیصی و تشخیص ملکولی بازدید به عمل آمد.

حقیقی با اشاره به اهمیت صنعت طیور در مازندران و جایگاه این استان در کشور گفت: با توجه به بروزرسانی و اصلاح زیرساخت این مرکز، حضور نیروهای متخصص و آموزش دیده و آمادگی استان جهت احیای بخش ارزیابی واکسن های طیور سایت بررسی اثربخشی و کارایی واکسن های طیور ایجاد می گردد.

رئیس مرکز ملی تشخیص و آزمایشگاه‌های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به تراکم کار بخش کنترل کیفی واکسن در مرکز ملی و لزوم کاهش آن افزود: در اسرع وقت تمهیدات لازم برای راه اندازی مجدد این بخش در دوک با همکاری سازمان دامپزشکی کشور و اداره کل دامپزشکی استان مازندران انجام می پذیرد.

دکتر آقاپور کاظمی مدیرکل دامپزشکی مازندران نیز با اشاره به برنامه های این اداره کل در راستای بازسازی و بهبود وضعیت این مرکز گفت: در راستای ادامه بهبود وضعیت مرکز تشخیص بیماری های دوک به عنوان یک سرمایه ملی در این بازدید نسبت تامین بخشی از هزینه های جاری مرکز  و تعمیر و تجهیز و نگهداری  و تامین اقلام آزمایشگاهی و همچنین تعیین تکلیف وضعیت ملی یا استانی بودن مرکز رایزنی شد و مقرر گردید هماهنگی های لازم با معاونین و مدیران ذیصلاح در سازمان دامپزشکی کشور  صورت پذیرد.

شایان ذکر است: با پیگیری های صورت گرفته توسط اداره کل دامپزشکی مازندران در سال گذشته بخش زیادی از مرکز تشخیص بیماری های طیور دوک با جذب اعتبار استانی احیا و پس از چندین سال قابل استفاده و بهره برداری گردید.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه