۲۹۰ هزار راننده با سرعت غیرمجاز رانندگی کردند

۲۹۰ هزار راننده با سرعت غیرمجاز رانندگی کردند

رئیس مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: در اردیبهشت‌ماه گذشته، تخلف سرعت بیش از 293 هزار وسایل نقلیه در محورهای مازندران به ثبت رسید.

به گزارش چامه شمال، محسن هاشمی اظهار کرد: براساس آمار به دست آمده از سامانه های ثبت تخلف سرعت بیش از 293 هزار تردد با سرعت غیرمجاز طی اردیبهشت ماه صورت گرفت که این عدد معادل حدود یک درصد از ترددها است.

وی افزود: از حدود 58 میلیون تردد پایش شده در اردیبهشت ماه سالجاری بیش از 293 هزار تردد با سرعت غیرمجازثبت شده است که در این آمار حدود نیمی از تخلفات مربوط به تخلف سرعت غیرمجاز متوسط وسایل نقلیه در طول محورها بوده است.

هاشمی ادامه داد: بررسی ها و مطالعات تصادفات نشان دهنده این است که سرعت غیرمجاز یکی از دلایل اصلی تصادفات در استان مازندران می باشد لذا کنترل رفتار مخاطره آمیز رانندگان به ویژه سرعت غیرمجاز در محورهای استان می تواند نقش موثری در پیشگیری از وقوع تصادفات با شدت بالای منجر به فوت و جرح داشته باشد.

رئیس مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری مازندران یادآور شد: این اداره‌کل محورها و مقاطع پرحادثه را به سامانه های هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور مجهز نموده و از کلیه کاربران جاده ای تقاضا دارد در تمامی طول مسیر با رعایت سرعت مجاز تردد نمایند تا ایمنی تردد خود و سایر رانندگان را حفظ نموده و به سلامت به مقصد برسند.

هاشمی افزود: در حال حاضر 136 سامانه به بهره‌برداری رسیده و طی سالجاری نیز توسعه این سامانه در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه