مشارکت جوامع محلی در حفظ منابع طبیعی ضروری است

مشارکت جوامع محلی در حفظ منابع طبیعی ضروری است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر، مشارکت جوامع محلی در حفظ منابع طبیعی را یک ضرورت دانست.

به گزارش چامه شمال به نقل از روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر، مهرداد خزایی پول در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی اظهار کرد: مردم بدون تردید به اهمیت منابع طبیعی واقف بوده و آن را درک می کنند و در این راستا مشارکت همه ذینفعان و جوامع محلی برای حفظ منابع طبیعی یک ضرورت است.

وی افزود: اجرای مصوبات و فعالیت‌های جهادی در امر حفاظت از منابع طبیعی از اهمیت بالایی برخوردار است.

خزایی پول ادامه داد: هرچه آحاد مردم در جریان اهمیت موضوع حفظ منابع طبیعی قرار گیرند و نقش بیشتری در این زمینه به آنان داده شود، اهداف و ماموریت‌ها در حفاظت از این سرمایه های طبیعی آسان تر حاصل می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی مستمر برای اقشار مختلف مردم با همکاری ادارات منابع طبیعی، سایر دستگاه‌ها و تشکل‌های مرتبط، باعث کاهش تشکیل پرونده‌های قضایی می شود و باید در این خصوص بیش از گذشته تلاش شود.

خزایی پول اظهار کرد: منابع طبیعی به عنوان بزرگترین سرمایه ملی به ویژه حفاظت از جنگل و مراتع خط قرمز ما بوده و از اهمیت خاصی برخوردار است.

این مقام مسئول بیان داشت: در پی بارندگی های سالجاری، امسال پوشش گیاهی غنی خواهیم داشت، از این رو می طلبد کلیه دستگاه های عضو ستاد بحران جهت مقابله با حریق های احتمالی آمادگی لازم را داشته باشند و از ظریفت سازمان های مردم نهاد، سپاه، بسیج، جمعیت هلال احمر و سایر اقشار جامعه به نحو احسنت استفاده شود.

خزایی پول اضافه کرد: همواره قدردان زحمات جنگلبانان و همه کسانی که همیار و دوستدار منابع طبیعی کشور هستند، هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی استان نیز با تقدیر از مسوولان قضایی استان در حمایت از منابع طبیعی و همچنین صدور احکام قاطع قضایی اظهارکرد: دستگاه قضایی به عنوان حافظ حقوق عامه تعقیب قانونی تخریب کنندگان منابع طبیعی را مدنظر داشته و از جایگاه مدعی العمومی که بر عهده دارند از انفال صیانت می کنند و در این حوزه در سالهای مختلف شاهد صدور احکام جامع و قاطعی بودیم‌.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه