کاهش ۱۱ درصدی ازدواج در مازندران

کاهش ۱۱ درصدی ازدواج در مازندران

همایش وصال شیرین و آیین تجلیل از زوج‌های موفق، خادمان و فعالان حوزه ازدواج استان مازندران امروز در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد و از کاهش ۱۱ درصدی ازدواج و آمار تکان‌دهنده سقط جنین سخن به میان آمد.

به گزارش چامه شمال، در این همایش، مدیرکل ورزش و جوانان مازندران از کاهش ۱۱ درصدی ازدواج در مازندران گفت و نماینده ولی‌فقیه در مازندران نیز این سوال را مطرح کرد؛ چه کسی باید به موضوع جدی سقط جنین و آمارهای قابل تأمل سزارین در مرکز بیمارستانی نظارت کند؟

ازدواج نیازمند نگاه فرهنگی است

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: مقوله ازدواج نیازمند نگاه فرهنگی است.

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی ظهر امروز در همایش وصال شیرین و آیین تجلیل از زوج‌های موفق، خادمان و فعالان حوزه ازدواج استان مازندران که در دفتر نماینده ولی‌فقیه برگزار شد، اظهار کرد: باید ازدواج را با عینک فرهنگی نگاه کنیم و کار فرهنگی بسیار در این زمینه انجام دهیم.

وی ازدواج را مساله مهمی خواند و افزود: پیری جمعیت در آینده نه چندان دور گریبان مازندران را خواهد گرفت و این مساله را باید جدی گرفت.

آیت‌الله محمدی لائینی نسبت به مصرف بی‌رویه سموم و غذاها هشدار داد و بر لزوم نظارت به واردات و  پژوهش در زمینه جوانی جمعیت تاکید کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دست‌اندرکاران باید معتقد به جوانی جمعیت باشند، ادامه داد: خانواده‌ها در ازدواج سخت گیری نکنند.

آیت‌الله محمدی لائینی با بیان اینکه از یک حوزه به تنهایی کاری بر نمی‌آید و مسئولان همه باید دست به دست هم بدهند، گفت: بسیاری از مشوقات تصویب می‌شود اما مجریان در اجرا تعلل می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه مساله ازدواج و فرزندآوری باید از سوی خانواده‌ها پیگیری شود، خاطرنشان کرد: باید با به وعده خدا ایمان داشته باشیم زیرا خداوند فرمودند ازدواج موجب برکت زندگی می‌شود.

آیت‌الله محمدی لائینی ادامه داد: مازندران جزو چند استان آخر کشور در جمعیت است و باید اقدامات جدی هم در حوزه ازدواج آسان و هم فرزندآوری صورت گیرد.

موضوعات حوزه جوانان اولویت مهم دولت سیزدهم است

در ادامه مدیرکل ورزش و جوانان مازندران، موضوعات حوزه جوانان را اولویت مهم دولت سیزدهم دانست.

علی رجبی وندچالی با بیان اینکه وزارت ورزش در دولت سیزدهم در بخش‌های مختلف اعتبارات خوبی را در نظر گرفت، اظهار کرد: باید در حوزه جوانان فعال‌تر باشیم.

وی جوانی جمعیت را یکی از سیاست‌های مهم دولت خواند و گفت: رفع مشکل ازدواج جوانان، مسکن، اشتغال و کارگاه‌های آموزش مهارت های زندگی اقدامات مهمی است که می تواند جمعیت کشور را به سمت جوانی ببرد.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در بخش دیگری از صحبت‌هایش مشارکت جوانان در برنامه های فرهنگی و اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: معتقدیم بسیاری از کارها را می‌توان با تکیه بر توان جوانان انجام داد.

رجبی از راه اندازی چهل مرکز مشاوره در سالجاری خبر داد و یادآور شد: در مقایسه سال گذشته متاسفانه در ازدواج ۱۱ درصد کاهش داشتیم که دلایل مختلفی در این رابطه مطرح است.

وی با تاکید بر اینکه باید ۳۰ درصد اعتبارات سمن‌های مردم‌نهاد به سمت ازدواج هدایت شود که تاکنون محقق نشده است، اعلام کرد: امسال بنا داریم تا جشن ازدواج یکهزار زوج را برگزار کنیم.

رجبی خاطرنشان کرد: در حوزه ازدواج تمامی دستگاه‌های مرتبط و متولی باید یک کار یکپارچه انجام داده از کارهای جزیره‌ای پرهیز کرد.

گام‌های اساسی در حوزه ازدواج برداشته شد

همچنین معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران با اشاره به اینکه دستگاه متولی در حوزه تسهیل و تبلیغ ازدواج آسان و آسمانی هستیم، گفت: همان طور که هدف رئیس‌جمهور شهید خدمت جهادی بوده، هدف ما تداوم این مسیر است.

محمدرضا ییلاقی، مشاوره و کارگاه رایگان را از برنامه‌های اداره‌کل ورزش و جوانان دانست و افزود: سال گذشته سالِ پُر توفیقی برای ما بود چراکه در بخش مراکز مشاوره ازدواج و هدایت هدفمند افراد برای مشاوره روانشناسی و آموزش خانواده‌ها در حوزه ازدواج گام‌های مهمی برداشته شد.

وی یادآور شد: امسال در تقارن با سالروز ازدواج امیرالمؤمنین و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها این مراسم در حال برگزاری است و از زوجین موفق تجلیل خواهد شد.

گفتنی است: در پایان این مراسم از فعالان و خانواده‌های فعال و برتر حوزه ازدواج تجلیل شد.

انتهای پیام/

تصاویر خبر


ارسال دیدگاه