ارائه خدمات رایگان دامپزشکی به چهاردانگه

ارائه خدمات رایگان دامپزشکی به چهاردانگه

مدیرکل دامپزشکی مازندران از ارائه بیش از ۹۲ هزار خدمت رایگان شامل واکسیناسیون، آموزش، ویزیت و سمپاشی و توزیع سم در منطقه چهاردانگه شهرستان ساری خبر داد.

به گزارش چامه شمال، حمزه آقاپور کاظمی اظهار کرد: این میزان خدمت به مردم بخش چهاردانگه در قالب سومین رزمایش جهاد دامپزشکی سربازان حضرت زهرا(س) و به یاد شهید جمهور و شهدای خدمت ارائه شد.

وی ادامه داد: این رزمایش بزرگ جهاد دامپزشکی با حضور ۱۵ اکیپ از همکاران اداره های دامپزشکی شهرستان مختلف استان برگزار گردید.

آقاپور کاظمی افزود: در این رزمایش، خدمات واکسیناسیون دام های سبک‌ و سنگین، سم‌پاشی و ضدعفونی اماکن دامی، آموزش بهره‌برداران با هدف کاهش نیاز آنان به دامپزشک و معاینه و درمان رایگان دام به مردم منطقه ارائه گردید.

مدیرکل دامپزشکی مازندران تصریح کرد: در این رابطه، واکسیناسیون ۳۱ هزار و ۱۷۳ راس دام سبک و سنگین علیه بیماری های شاربن، ۲۶ هزار و ۴۲۳ راس علیه بیماری آبله گوسفندی، ۴۷۵۰ راس علیه آبله بزی، ۹۵۰ راس علیه بیناریذشاربن گاوی و ۲۸۰ قلاده سگ علیه بیماری هاری صورت گرفت.

آقاپور کاظمی با تاکید بر اینکه همه خدمات ارائه شده به صورت رایگان انجام شد، گفت: در مجموع  ۳۰ لیتر سم، سم پاشی و یا توام با آموزش تئوری و عملی نحوه سم‌پاشی دام و جایگاه دام به دامداران تحویل گردید.

وی افزود: در این رزمایش آموزش های لازم در خصوص بهداشت و مدیریت بهداشتی جایگاه دام، مدیریت تغذیه دام، اصول بهداشتی بیماری های مختلف مشترک بین انسان و دام بر اساس نیاز منطقه که پیش تر توسط کمیته اجرایی رزمایش احصا شده بود با بیش از ۳ ساعت آموزش چهره به چهره برای دامداران و بهره برداران ارایه گردید.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه