"اقتصاد در فرهنگ و هنر" آموزش داده می‌شود

"اقتصاد در فرهنگ و هنر" آموزش داده می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران میهمان اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه قائم‌شهر بود و در این دیدار از برگزاری دوره‌های آموزشی "اقتصاد در فرهنگ و هنر" خبر داد و از مساله‌محوری در امور فرهنگی گفت.

به گزارش چامه شمال، اهالی فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان قائم‌شهر در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان گردهم آمدند و چالش‌های این حوزه را مطرح کردند.

ابتدا یزدانی شورمستی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قائم‌شهر، گزارشی از وضیعت واحد‌های تحت پوشش و برنامه‌های اجرا شده و دیگر برنامه‌های آتی این شهرستان را ارائه کرد.

وی شهرستان قائم‌شهر را یکی از پُر ترددترین شهرستان‌های مازندران برشمرد و گفت: در این میان مسائل فرهنگی و هنری بیشترین نمود و تاثیرگذاری را دارد و حضور اقوام مختلف در این شهرستان، قائم‌شهر را از لحاظ بافت فرهنگی متفاوت‌تر از دیگر مناطق استان کرده است.

همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این نشست فرهنگی، همدلی و اتحاد بین هنرمندان قائم‌شهری را یک امتیاز خوب عنوان کرد و گفت: این فضای حاکم، بستر بسیار خوبی برای داشتن تعامل و همفکری در فضای فرهنگی و هنری شهرستان است.

احسان آهنگر افزود: شناسایی نقاط ضعف و موانع را از جمله موارد بسیار مهم در ساختار فرهنگ و هنر شهرستان بوده و عدم شناسایی آن را چالشی بزرگ و جدی در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی قلمداد کرد.

وی ادامه داد: امور فرهنگی باید بصورت شبکه‌ای کار شود و مساله محوری کارکردن مهم‌ترین حرکت در این مسیر است.

متولی دستگاه فرهنگ و هنر مازندران، اقتصاد فرهنگ و هنر را امروزه یکی از سوالات بزرگ اهالی فرهنگ و هنر عنوان کرد و افزود: باید برای آن چاره‌ای اندیشید.

وی برنامه‌های آتی اداره‌کل در این زمینه را، برگزاری یک دوره کلاس‌های آموزشی در حوزه "اقتصاد در فرهنگ و هنر" اعلام کرد و یادآور شد: به‌زودی خبر آن و حضور در این کلاس‌های آموزشی به ادارات شهرستان‌ها اعلام خواهد شد.

در پایان بر تقویت انجمن‌های فرهنگی و هنری از جمله؛ شعر و ادب، نمایش، تجسمی و موسیقی تاکید شد و مسئولین انجمن‌ها عدم تخصیص اعتبار را معضل اصلی خود عنوان کردند.

گفتنی است: در این نشست، مدانلو معاون توسعه و مدیریت، حسن‌زاده مدیر حراست و همچنین حاجی‌پور مدیر روابط عمومی و حقوقی اداره‌کل، احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران را همراهی کرده بودند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه