زندانی‌ها به مرخصی رفتند

زندانی‌ها به مرخصی رفتند

رئیس‌کل دادگستری مازندران از اعطای مرخصی به ۱۳۵۰ زندانی به مناسبت عید سعید غدیر و هفته قوه قضاییه خبر داد.

به گزارش چامه شمال به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، دکتر عباس پوریانی در بازدید از ندامتگاه محکومین مواد مخدر استان، با تعدادی از مددجویان به صورت چهره به چهره دیدار و به درخواست های این افراد رسیدگی کرد.

به گفته وی، یک محکوم به قصاص نفس با گذشت اولیای‌دم از چوبه دار رهایی یافت و به ۱۳۵۰ زندانی محکوم مواد مخدر استان نیز مرخصي اعطا شد.

رئیس‌کل دادگستری مازندران با بیان اینکه مددجویان در زمان حضور در مرخصی باید نسبت رفتار و کردار خود در جامعه دقت داشته باشند، ادامه داد: امیدوارم این اعطای مرخصی، زمینه ای برای آزادی کامل این افراد باشد.

در ادامه با حضور رئیس‌کل دادگستری مازندران، مدیرکل زندان‌های استان و دیگر مقامات قضایی، با گذشت قطعی اولیای‌دم و کمک‌های خیرین و تلاش اعضای شورای حل اختلاف زندان‌های استان و مسئولین ذیربط، یک محکوم به قصاص در راستای پویش "به احترام مولای متقیان امام علی(ع) می بخشم" بعد از گذشت حدود ۳ سال از چوبه دار رهایی یافت.

پوریانی در دیدار با اولیای دم، ضمن تقدیر از اقدام بزرگ و دشوار این خانواده، گفت: از این خانواده گرانقدر و همه افرادی که به نوعی در اخذ این رضایت نقش داشتند، تشکر می کنم.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در خصوص عفو و بخشش، خاطرنشان کرد: بخشش و گذشت این خانواده گرامی، امری قابل تحسین و بسیار ارزشمند است.

در ادامه با حضور رئیس‌کل دادگستری مازندران و مدیرکل زندان های استان، سفیران صلح و سازش اداره‌کل زندان‌های استان مازندران مورد تقدیر قرار گرفتند.

مدیرکل زندان‌های استان مازندران نیز در این همایش گفت: طی سال گذشته و در راستای صلح و سازش بین طرفین پرونده، برای ۴۱ زندانی محکوم به قصاص نفس رضایت قطعی و برای ۶۴ نفر رضایت مشروط اخذ شد.

علی استادی افزود: در سالجاری نیز تاکنون برای ۷ نفر از زندانیان رضایت قطعی و برای ۵ نفر رضایت مشروط اخذ شده است.

وی ادامه داد: همکاران شوراهای حل اختلاف زندان‌های استان نیز اقدامات بسیار خوبی در سال گذشته انجام دادند و در این راستا بین ۸۲۱ نفر صلح و سازش برقرار شد؛ امسال نیز تاکنون بین ۲۸۷ نفر صلح و سازش برقرار شده است.

در ادامه با حضور رئیس‌کل دادگستری مازندران، مدیرکل زندان‌های استان، رئیس‌کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب مرکز استان، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساری، معاونین قضایی دادگستری استان و برخی دادستان های حوزه قضایی، اعضای شوراهای حل اختلاف زندان‌های استان در قالب همایش سفیران صلح و سازش مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه