خسارت سیل به ۴۲۴ ابنیه راهداری مازندران

خسارت سیل به ۴۲۴ ابنیه راهداری مازندران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از خسارت سیل‌های اخیر به ۴۲۴ ابنیه راهداری استان خبر داد.

به گزارش چامه شمال، حسن جهانیان میزان خسارات اولیه وارده به جسم راه ها و ابینه فنی در اثر رانش و جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها و 229 کیلومتر از راه‌های ارتباطی استان را حدود 852 میلیارد و 750 میلیون تومان اعلام کرد.

وی افزود: بدلیل بارش شدید باران و جاری شدن سیل، رانش زمین و آب بردگی در مسیرها، خسارات شدیدی به زیرساخت‌های محور مواصلاتی وارد شده است.

جهانیان طول راههای آسیب دیده استان را 229 کیلومتر، تعداد پل هاو آبرو و دیوار آسیب دیده را 424 دستگاه اعلام و افزود: بر اثر این سیل 5 محور اصلی، فرعی و روستایی مسدود گردیده بود که تاکنون در این راستا عملیات ریزش و رانش برداری در 2 مرحله انجام و تعداد 10 دستگاه پل بطور موقت با تلاش شبانه روزی راهداران احداث و تردد در آن جریان دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران خاطرنشان کرد: این اداره‌کل با اعزام 12 اکیپ - روز تیم‌های کارشناسی مجرب جهت بازدید از جسم راه‌ها و ابنیه های فنی محورهای آسیب دیده سطح راه‌های استان اعزام نموده تا نسبت به ارزیابی خسارت سیل اقدام و راهکارهای مناسب جهت تعمیرات اساسی ابنیه های آسیب دیده ارائه و عملیاتی گردد.

جهانیان با اشاره به تلاش شبانه روزی راهداران برای بازگشایی محورها بیان داشت: در حال حاضر عوامل راهداری به طور شبانه روزی با استفاده از 245 دستگاه ماشین آلات راهداری سبک، نیمه سنگین و سنگین در قالب 33 اکیپ و 350 نفر پرسنل و 22 راهدارخانه درگیر بازگشایی و خدمات‌رسانی به مردم در محورها می باشند.

وی افزود: با تلاش شبانه روزی عوامل راهداری و حضور به موقع در محل راهدارخانه ها و استقرار در مقاطع مختلف جهت برقراری تردد ایمن و روان، کلیه محورها بازگشایی گردید.

جهانیان یادآور شد: مرکز مدیریت راه‌های استان جهت پاسخگویی شبانه روزی به هموطنان عزیز در مورد وضعیت ترافیکی محورها با تلفن گویای 141 و 33322320 و سامانه پیامک 10000141 پاسخگوی همه مسافرین و مردم عزیز برای اطلاع از آخرین وضعیت راه های این استان می باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه