کشف 15 مرکز استخراج رمز ارز در مازندران

کشف 15 مرکز استخراج رمز ارز در مازندران

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران از کشف 15 مرکز استخراج غیرمجاز رمز ارز در استان در چهارماهه اول سالجاری خبر داد.

به گزارش چامه شمال، حسینی کارنامی اظهار کرد: براساس این گزارش در این مراکز، جمعاً 57 دستگاه استخراج رمز ارز با قدرت مصرفی 142.5 کیلووات کشف و جمع آوری شده است.

وی با اشاره به افزایش مصرف برق در سال‌های اخیر، در فصل گرم، اعلام کرد: استخراج غیرمجاز رمز ارز، یکی از عوامل اصلی این افزایش مصرف است. این دستگاه‌ها، مصرف برق بالایی دارند و به شبکه برق فشار وارد می‌کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران خاطرنشان کرد: استخراج رمز ارز بدون مجوز و بدون رعایت ضوابط قانونی، سبب خسارات سنگین به شبکه برق وارد می شود.

حسینی کارنامی در این خصوص اظهار داشت: استخراج رمز ارز بدون مجوز و انشعاب قانونی، علاوه بر تحمیل هزینه‌های سنگین به شبکه برق و احتمال بروز خاموشی، به حقوق مشترکان قانونی نیز تجاوز می‌کند.

وی افزود: با همکاری دستگاه‌های انتظامی و قضایی، با متخلفان در این زمینه برخورد قاطع خواهد شد و دستگاه‌های کشف شده نیز به نفع بیت‌المال ضبط می‌گردند.

رئیس هیات مدیره شرکت توزیع نیروی برق مازندران تاکید کرد: از خردادماه امسال پاداش عامل شناسایی به ازاء هر دستگاه ماینر کشف شده روشن غیر مجاز، ۱۰ میلیون ریال و با رعایت سقف مجاز تعیین شده حداکثر تا ۲۵۰ میلیون ریال جهت ماینرهای کشف شده روشن غیرمجاز است.

حسینی کارنامی با بیان اینکه  خرید دستگاه از مراکز فروش قانونی مجوز استفاده از دستگاه نمی باشد، گفت: فعالین این حوزه باید برای هرگونه بهره برداری از این دستگاهها نسبت به دریافت مجوزات لازم اقدام نمایند چراکا هرگونه فعالیت غیرمجاز  می‌تواند باعث فرسودگی زودهنگام تجهیزات شبکه برق و افزایش هزینه‌های نگهداری آن شود و استخراج رمز ارز به دلیل مصرف برق بالا، می‌تواند فشار زیادی به شبکه برق وارد کند.

وی ضمن هشدار به متخلفان، از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک، مراتب را از طریق شماره ۱۱۳ ستاد خبری وزارت اطلاعات، شماره ۱۱۴ ستاد خبری اطلاعات سپاه، سامانه «سمات» شرکت توانیر به آدرس www.tavanir.org.ir/samaat و راهای ارتباطی شرکت توزیع نیروی برق مازندران به شماره تماس ۱۲۱ اطلاع دهند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه