بیمه رایگان ۷۶ درصد از بیمه‌شدگان سلامت مازندران

بیمه رایگان ۷۶ درصد از بیمه‌شدگان سلامت مازندران

مدیرکل بیمه سلامت مازندران از برخورداری 76 درصد از جمعیت بیمه شده سلامت استان از پوشش بیمه رایگان خبر داد.

به گزارش چامه شمال، دکتر حسین جلاهی در کنفرانس علمی "اصول نسخه‌نویسی، ضوابط و سیاستهای بیمه ای سازمان بیمه سلامت" اظهار کرد: پوشش رایگان بیمه‌ای پنج دهک نخست و پوشش بیمه‌ای با هزینه حداقلی برای سایر دهک‌های جامعه ادامه دارد.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران بیان داشت: مبلغ حمایت سالانه دولت از بیمه شدگان دارای درصد تخفیف در دهک های مختلف مازندران، تقریبا بالغ بر 8252 میلیارد ریال می باشد.

دکتر جلاهی در این کنفرانس علمی یک روزه که با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی مازندران، مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت و این اداره‌کل برگزار شد، اعلام کرد: بیمه‌شدگان می توانند با مراجعه به سامانه خدمات شهروندی بیمه سلامت به نشانی: https://csp.ihio.gov.ir به‌صورت غیرحضوری نسبت به پوشش بیمه خود و اعضای خانواده اقدام و با شماره گیری كد دستوری #۱۶۶۶* نیز می‌توانند از جزئیات بیمه خود مطلع شوند.

وی بیان کرد: حدود نیمی از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که بیش از 76 درصد از این جمعیت به صورت رایگان در صندوق های بیمه روستاییان و بیمه سلامت همگانی ایرانیان تحت پوشش می باشند.

جلاهی یادآور شد: اداره‌کل بیمه سلامت مازندران با بیش از 2803 موسسه درمانی و 48 بیمارستان در سطح استان طرف قرارداد می‌باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه