افزایش ۱۵ درصدی سفر در مازندران

افزایش ۱۵ درصدی سفر در مازندران

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران اظهار کرد: در فصل بهار بیش از یک میلیون مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی مازندران جابجا شدند.

به گزارش چامه شمال، عیسی خادمی گفت: این میزان جابجایی مسافر در قالب بیش از 237 هزار سفر انجام که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش 15 درصدی سفر بودیم.

وی تصریح کرد: سیاست این اداره‌کل، جابجایی ایمن و آسان مسافران است و در این راستا نظارت مضاعفی بر نحوه عملکرد شرکت ها و ناوگان عمومی انجام می‌شود.

خادمی با اشاره به اینکه فعالیت غیرمجاز سایت‌ها و اپلیکیشن‌های اینترنتی درون شهری مانند اسنپ و تبسی در بخش حمل و نقل بین‌شهری موجب بروز مشکلاتی برای هموطنان شده است، توصیه کرد: هموطنان از ناوگان حمل و نقل عمومی که دارای مزیت‌های فراوانی همچون امنیت سفر، رانندگان حرفه‌ای، ناوگان دارای شناسنامه، کارت هوشمند و ایمنی سفر هستند برای جلوگیری از هرگونه مشکل احتمالی استفاده نمایند.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری مازندران خاطرنشان ساخت: در بخش جابجایی مسافر اقدامات خوبی انجام شده است به‌گونه ای که در حال حاضر بسیاری از خدمات به مسافران اعم از فروش بلیت در بستر وب به مسافرین ارائه می گردد و لزوم ارتقای ارائه خدمات با توجه به مطالبات مسافران جزو ضروریات ادامه فعالیت در این بخش است.

خادمی گفت: در سیستم حمل‌و‌نقل زمینی، شرکت‌های مسافربری، رانندگان اتوبوس و خدمه سفر در قبال مسافران خود مسئولیت‌هایی دارند و موظف به رعایت قوانین مقررات حمل و نقل هستند.

وی اظهار داشت: در مازندران 221 شرکت حمل و نقلی در بخش مسافر فعالیت دارند و مسافران می‌توانند هرگونه انتقاد و شکایت خود از شرکت‌ها و پایانه‌های مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافر بین ‌شهری را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره‌کل اطلاع دهند تا مورد پیگیری قرارگیرد.

خادمی اضافه کرد: درصورت لزوم در کمیسیون‌های مربوط به تخلف شرکت، موارد رانندگان یا مالک وسایل‌نقلیه مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه