اقبال مازندرانی‌ها به بیمه تأمین اجتماعی

اقبال مازندرانی‌ها به بیمه تأمین اجتماعی

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران از اقبال مازندرانی‌ها به بیمه تامین‌ اجتماعی خبر داد.

به گزارش چامه شمال، حسن فلاح در مراسم گرامیداشت هفته تأمین اجتماعی اظهار کرد: ۵۳ درصد جمعیت کشور تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند در حالیکه این رقم در مازندران به ۶۲.۱ رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در پایان سال گذشته جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی در مازندران به بیش از ۶۲.۱ درصد رسید، افزود: بیش از ۲ میلیون و ۳۹ هزار نفر از جمعیت ۳ میلیون و ۲۸۳ هزار نفری استان تحت‌پوشش هستند که این میزان در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۹.۶ درصد بود.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران تصریح کرد: در سالجاری بصورت ماهانه ۲ هزار و ۱۹۵ میلیارد تومان حقوق به بازنشستگان و مستمری‌بگیران در حال پرداخت است.

فلاح به بحث بیمه در این استان اشاره کرد و گفت: در سه سال اخیر بیش از ۵۵ هزار بیمه شده اصلی به استان اضافه شد که حاصل برنامه‌ریزی و تلا‌ش‌های بی‌وقفه همکاران در اداره‌کل است.

وی با بیان اینکه تا قبل از دولت سیزدهم سازمان تامین اجتماعی از سیستم بانکی برای پرداخت حقوق بازنشستگان استقراض می‌کرد، افزود: با تدابیر اندیشیده شده از ۲۴۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به تامین اجتماعی، ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی سازمان تامین اجتماعی به سیستم بانکی کشور پرداخت شده است و امروز دیگر به سیستم بانکی استقراض نداریم و مطالبات ما به درمان بروز شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه