جمع‌آوری آثار شهدای مازندران در ایستگاه پایانی

جمع‌آوری آثار شهدای مازندران در ایستگاه پایانی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت:  تمامی آثار و اسناد شهدا تا قبل از برگزاری کنگره شهدای استان جمع آوری می‌شود.

به گزارش چامه شمال، کهنسال در جلسه کمیته جمع آوری آثار و اسناد شهدا که در بوستان ولایت ساری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 14 هزار و 500 شهید گرانقدر دیار علویان و نقش شهدای عزیز در تحکیم و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: جمع آوری آثار و اسناد شهدا باید منجر به نشر و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران افزود: برگزاری رزمایش دیدار با خانواده های معزز شهدای استان موجب شد تا گفتمان میان مسئولین با جامعه معزز ایثارگری صورت پذیرد و اعتمادسازی شکل بگیرد.

کهنسال ادامه داد: تحقق این امر مهم در جهت جمع آوری آثار و اسناد شهدا بسیار تأثیرگذار بوده است، البته نقش راهبری سپاه کربلا مازندران در این رابطه بی‌بدیل است.

وی با بیان اینکه امروز باید از فضائلی که شهدا برای ما ایجاد کردند نهایت استفاده را ببریم، خاطرنشان کرد: اینکه 594 مورد از آثار شهدا در دسترس نبوده است و با تلاش این مجموعه جمع آوری شده است، کاری بسیار ارزشمند و قابل تحسین بوده و این امر بیانگر آن است که فضائل شهدا مشهود است، چرا که شهدا در این جلسات حضور دارند و ناظر هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران تصریح کرد: در جهت برگزاری بهتر کنگره شهدا و جمع آوری آثار و اسناد شهدا از ظرفیت‌های تشکل‌های ایثارگری، اعضای ستاد یادواره های شهدا باید استفاده مطلوب شود، امروز این سفره معنوی برای همه دستگاه ها و گروه ها پهن شده است و این از برکات شهدای عزیز است، البته از این فرصتهای ناب باید بهره کافی را ببریم.

کهنسال با اشاره به اینکه در آستانه فرارسیدن کنگره شهدا، استان مازندران باید عطر و بوی شهدایی بگیرد، تاکید کرد: فضای شهرها و روستاهای مازندران در این ایام باید مزین به تصاویر و تمثال مبارک شهدا شود و نسل جوان و آینده ما باید بوی شهدا را استشمام کنند.

وی با بیان اینکه بنیاد در تمامی بخش‌ها و حوزه های مربوط به کنگره شهدا باید نقش آفرین باشد، یادآورشد: دستگاه های اجرایی در رابطه با اختصاص یک درصد از اعتبارات فرهنگی به امر ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت نگاه ویژه ای داشته باشند.       

همچنین سرهنگ مجیدی معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا مازندران در این جلسه گفت: شهدا از افتخارات کشور ما هستند و بزرگداشت یاد شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، انتقال پیام شهدا برای نسل‌های آینده از اهداف مهم در کنگره شهدا محسوب می‌شود.

وی افزود: سوژه یابی از آثار و اسناد شهدا برای تولید فیلم و سریال با اهمیت است و همه ما باید کمک کنیم تا این آثار جمع آوری و ماندگار شود.

در ادامه محمد علیزاده معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در این جلسه گفت: همه دستگاه ها دارای آثار و اسنادی از شهدا هستند و هدف ما در این خصوص یکپارچه سازی این آثار است‌.

وی یادآور شد: کیفی‌سازی تصاویر شهدا به بهترین شکل ممکن موردنظر ماست، چرا که رضایتمندی خانواده های شهدا را به همراه دارد.

معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران افزود: تشکیل پرونده های شهدا، گویاسازی عکس‌های شهدای دفاع مقدس، بازبینی پرونده های کم‌محتوا با استفاده از ظرفیتهای مردمی، ایجاد آرشیو محوری از اسناد و پرونده ها، پیاده سازی نوارهای مصاحبه، راه اندازی اتاق ایزوله و کارگاه های توانمندسازی از اقدامات اجرایی کمیته جمع آوری آثار و اسناد شهدا محسوب می‌شود.  

گفتنی است: کنگره شهدای استان مازندران مهرماه سالجاری در ساری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه