سقوط، حرف اول را می‌زند

سقوط، حرف اول را می‌زند

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: سقوط از بلندي با 13 فوتي رتبه اول مرگ‌هاي ناشي از حوادث كار را به خود اختصاص داده است.

به گزارش چامه شمال، دکتر علی عباسی از کاهش 34 درصدی تلفات ناشی حوادث كار در مازندران خبر داد و اظهار کرد: مرگ و مير ناشي از حوادث کار طی فصل بهار 25 نفر را به کام مرگ کشاند.

وی با اعلام اینکه همه جانباختگان مرد بودند‌، افزود: از این میان 20 نفر متاهل و مابقی مجرد بودند.

عباسی یادآور شد: بر اساس آمارهاي موجود در سه ماهه سالجاری سقوط از بلندي با 13 فوتي رتبه اول مرگ‌هاي ناشي از حوادث كار را به خود اختصاص داده و جسم سخت با 6، برق‌گرفتگی با 5 و سایر موارد با یک فوتی در رتبه هاي بعدي مرگ بر اثر حوادث كار قرار دارند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران ادامه داد: در سه ماهه امسال بيشترين مرگ‌هاي ناشي از حوادث كار با 12 مورد در فروردین ماه و كمترين آن با 6 مورد در اردیبهشت ماه ثبت شده‌ است.

عباسی تصریح کرد: طي اين مدت شهرستان‌هاي نور با 4 فوتی بيشترين و شهرستان‌هاي جویبار ، رامسر، سوادکوه و تنکابن هر کدام با یک فوتي كمترين موارد مرگ بر اثر حوادث كار را داشتند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران به تفکیک سن متوفیان پرداخت و گفت: بیشترین سن مربوط به افراد 31 تا 40 سال با 6 فوتی و سنین 51 تا 60 سال با 3 فوتی کمترین آمار گزارش شده است.

عباسی افزود: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان، امسال 222 مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 16 درصد افزایش داشته است.

عضو شورای قضایی مازندران ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ايمني در كار، رعايت استانداردها و قوانين مربوطه، آموزش و ايجاد نظام اطلاع‌رساني و عبرت از حوادثي كه اتفاق افتاده را از مهمترين راهكارها در راستاي كاهش حوادث ناشي از كار دانست.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه