مصلی، قرارگاه فرهنگی شهر است

مصلی، قرارگاه فرهنگی شهر است

رئیس ستاد نمازجمعه ساری از مصلی به عنوان قرارگاه فرهنگی شهر یاد کرد.

به گزارش چامه شمال، حمیدرضا رستمیان در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی ضمن گرامیداشت ۵ مرداد سالروز اولین اقامه نمازجمعه کشور و یاد و نام ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید مازندران اظهار کرد: انتظار می رود جزایر فرهنگی شهر در مصلی نمازجمعه کنارهم قرار گیرند.

وی به تلاش برای تبدیل مصلی نمازجمعه ساری به‌عنوان مجتمع فرهنگی اشاره کرد و گفت: مهد آدینه نیز در مصلی نماز جمعه فعالیت دارد.

رستمیان بادآور شد: سالانه ۵۰۰هزار نفر نمازگزار در نمازجمعه ساری حضور می یابند.

رئیس ستاد نمازجمعه ساری با بیان اینکه در ۴۷ نقطه از استان، مسائل فرهنگی و اجتماعی در نمازجمعه بیان می شود، از شهادت ۱۲خادم نمازجمعه ساری در دوران دفاع مقدس خبر داد.

رستمیان به برپایی میزهای خدمت و مشاوره در مصلی نماز جمعه اشاره کرد و گفت: برنامه های فرهنگی و مذهبی نیز درحاشیه نمازجمعه برپا می شود.

وی با بیان اینکه میز سلامت با هدف پیگیری مشکلات درمانی مردم برما می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر مدیری در دستگاهی کم کاری و ترک فعل داشته باشد از سوی دفتر امام جمعه با خاطیان برخورد خواهد شد.

رستمیان از برگزاری نشست های ویژه و تخصصی بین اعضای ستاد نمازجمعه در سالروز اولین اقامه نمازجمعه کشور خبر داد و یادآورشد: این نشست‌ها با حضور چهار امام جمعه ساری برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد نمازجمعه ساری به دیدار با خانواده های معظم شهدای مصلی امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: دیدار با بیت امام جمعه فقید ساری، آیت‌الله طبرسی و طائبی نیز در دستور کار قرار دارد.

رستمیان از عطر افشانی گلزار شهدا خبر داد و تاکید کرد: زمینه سازی برای حضور نسل نو در فعالیت های مصلی نماز جمعه نیز مورد توجه است.

وی به فعالیت ۲۵۰ خادم فرهنگی در ستاد نماز جمعه ساری اشاره کرد و از برگزاری یادواره شهدای خادم مصلی امام خمینی ساری خبر داد.

رستمیان اضافه کرد: اردوی فرهنگی بصیرتی نیز برای خادمین نمازجمعه برگزار می شود.

وی به دومین کنگره ملی شهدای مازندران اشاره کرد و گفت: به مدت ۱۰ روز نمایشگاه کتاب با حضور ناشرین ۳۲استان در مصلی نماز جمعه ساری برپاخواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه