گاز به "پشتکوه" می‌رسد + تصاویر
وعده دولت سیزدهم محقق شد؛

گاز به "پشتکوه" می‌رسد + تصاویر

دولت سیزدهم و شهیدِ جمهور به وعده خود عمل و در آخرین روزهای کاری، عملیات گازرسانی به روستاهای "پشتکوه" را کلید زدند‌.

به گزارش چامه شمال، اهالی منطقه که سالها در انتظار این نعمت طبیعی بودند، با شوق فراوان در محل کلنگ‌زنی پروژه حاضر شدند تا چشم‌شان به این روز خوب روشن شود.

سرانجام تلاش‌های مدیریت ارشد استانی و شهرستانی و پیگیری نماینده سمنان و مهدی‌شهر در مجلس شورای اسلامی جواب داد و در میانه‌ی تابستانِ داغ، لبخند بر چهره "پشتکوه" نشست.

علاوه بر مردم منطقه، محیط‌زیست هم به این قصه راضی و شادمان شد تا گازرسانی به این خطه موجب شود این زیست ‌بوم منحصربفرد از تخریب بیشتر در امان بماند و دوستی‌ها با طبیعت عمیق‌تر شود.

گازرسانی با رعایت موارد زیست‌محیطی انجام می‌شود

عملیات اجرایی فاز نخست گازرسانی به روستاهای منطقه "پشتکوه" شهرستان مهدی‌شهر شامل روستاهای فولادمحله تا سه‌راهی پرور با حضور استاندار سمنان، فرماندار مهدی‌شهر، نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان شوراهای اسلامی دهستان پشتکوه آغاز شد.

استاندار سمنان در این مراسم با تاکید بر اینکه گازرسانی به دهستان پشتکوه مهدی‌شهر با رعایت موارد زیست محیطی انجام می‌شود، اظهار کرد: به‌زودی مردم این منطقه از نعمت گاز سراسری بهره‌مند خواهند شد.

سید محمدرضا هاشمی با بیان اینکه هدف از این اقدام تولید ثروت در مناطق روستایی است، افزود: شرکت گاز با هدف توسعه و رشد روستاها می‌کوشد تا این طرح بدون آسیب زیست محیطی به اتمام برسد.

استاندار سمنان اعلام کرد: برای هر کیلومتر گازرسانی به دهستان پشتکوه حدوداً دو میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.

هاشمی با بیان اینکه روستاها نباید صرفاً برای خوش‌نشینی مورد استفاده قرار گیرند، تصریح کرد: باید کسب و کار و رشد اقتصادی در مناطق روستایی ارتقا یابد.

وی افزود: اعتبارات بسیار خوبی در حوزه تبصره ۱۶، ۱۸ و همچنین توجه به روستاها در طی فعالیت دولت سیزدهم اختصاص داده شد که نقش مؤثری در توسعه و رشد روستاهای استان سمنان داشت.‌

محرومیت‌زدایی در دولت سیزدهم بی‌سابقه بوده است

در ادامه نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از خدمات و تلاش‌های استاندار سمنان، گفت: در مراحل مختلف تصویب تا اجرای این‌ پروژه، هر جا گره‌ای در کار بود با همت و تلاش ایشان، گشایش یافت.

عباس گلرو با بیان اینکه در روایات معصومین(ع) موارد بی‌شماری از اجر خدمت به مردم ارائه‌ شده است، به فرمایش مولا امیرالمؤمنین(ع)‌ با تأکید بر امانت بودن‌ مسئولیت برای مسئولان اشاره کرد.

وی افزود: در انجام این پروژه لازم است تا از خدمات شهید رئیسی در طی دوران خدمت صادقانه در دولت سیزدهم‌ قدردانی کنیم چرا که تحولات رخ داده در حوزه محرومیت‌زدایی طی سه سال این دولت بی‌سابقه بوده است.‌

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: گازرسانی به سرخه، چاشم و خطیرکوه و دهستان پشتکوه سه طرح بزرگ گازرسانی به روستاهای استان طی دولت سیزدهم است.

پروژه‌ای که یکساله به بهره‌برداری می‌رسد

همچنین فرماندار مهدی‌شهر مدت اجرای این طرح را یک سال عنوان کرد و گفت: این اقدامات در رفع محرومیت‌زدایی روستاها نقش‌آفرین است.

مجتبی اقوامی‌پناه اعتبار این پروژه را ۶۳۲ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با اتمام این پروژه، روستاهای فولادمحله تا سه‌راهی پرور از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

وی اضافه کرد: در فاز اول اجرای این طرح ۲۲ کیلومتر لوله‌گذاری پلی‌اتیلن و فولادی همراه با راه‌اندازی ایستگاه تقلیل فشار تی، بی، اس انجام می‌شود.

فرماندار مهدی‌شهر با بیان اینکه به دنبال خروج روستاها از بن‌بست و اتصال آنها به شبکه اقتصادی هستیم، گفت: برای این مهم باید زیرساخت‌ها نیز مهیا باشد که گازرسانی، بهسازی راه‌های روستایی و دایر بودن شبکه بهداشت و درمان از جمله این موارد است.

گازرسانی به ۱۲ روستای دهستان پشتکوه در فاز دوم

مدیرعامل شرکت گاز سمنان نیز در این آیین گفت: در فاز اول اجرای این طرح 22 کیلومتر لوله‌گذاری پلی‌اتیلن و فولادی همراه با راه‌اندازی ایستگاه تقلیل فشار TBS با اعتبار 632 میلیارد ریال بمدت یک سال انجام خواهد شد.

جواد حقیقت حسینی افزود: در فاز اول اجرای این طرح، 22 کیلومتر لوله‌کشی خط 6 اینچ فولادی از فولادمحله تا سه‌راه پرور انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در فاز اول اجرای این طرح، ایستگاه TBS با ظرفیت پنج هزار مترمکعب ایجاد خواهد شد، یادآور شد: مدت اجرای این‌ پروژه در فاز نخست به مدت یکسال خواهد بود و فاز نخست در پاییز سال 1404 به پایان خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز سمنان افزود: فاز دوم گازرسانی به روستاهای دهستان پشتکوه، با سرمایه‌گذاری 650 میلیارد ریالی انجام خواهد شد که 350 میلیارد ریال مربوط به تأمین کالا و 300 میلیارد ریال نیز مرتبط با اجرای طرح خواهد بود.

حقیقت حسینی با اشاره به اینکه در فاز دوم اجرای طرح، 64 کیلومتر لوله‌کشی خطوط با لوله پلی‌اتیلن از خروجی TBS (فاز یک) تا روستاهای دهستان پشتکوه انجام خواهد شد، اضافه کرد: فاز دوم اجرای طرح از آذر 1403 شروع و تا بهار 1406 انجام خواهد شد.‌

وی خاطرنشان کرد: در فاز دوم اجرای طرح گازرسانی به دهستان پشتکوه با نصب 550 انشعاب روستایی با اعتبار 900 میلیارد ریالی شامل 400 میلیارد ریال خرید کالا و 500 میلیارد ریال اجرای پروژه انجام خواهد شد.‌

مدیرعامل شرکت گاز سمنان یادآور شد: با تکمیل فاز دوم گازرسانی به دهستان پشتکوه، 12 روستا با یکهزار و 50 خانوار از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.‌

حقیقت حسینی ضمن قدردانی از حمایت‌های ارزشمند استاندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در فاز سوم اجرای طرح، بعد از اخذ مجوز از سازمان محیط‌زیست، گازرسانی به سه روستای باقی‌مانده انجام خواهد شد.

همچنین امام‌جمعه شهمیرزاد نیز ضمن قدردانی از حضور تمامی مسئولان استان و شهرستان در این مراسم گفت: با عنایت و نگاه مهربان خداوند همه سختی‌ها، آسان خواهد شد.‌

حجت‌الاسلام‌ رحیمی‌زاده افزود: گازرسانی به روستاها موجب قدرشناسی بی‌شمار مردم از نظام خواهد بود.

انتهای پیام/

تصاویر خبر


ارسال دیدگاه