ایثار در ۶۰ درجه سانتیگراد

ایثار در ۶۰ درجه سانتیگراد

عملیات داغ در نیروگاه نکا به سرانجام رسید و کارکنان ایثارگر با تحمل دمای ۶۰ درجه سانتیگراد، واحد ۲ بخار را به مدار تولید بازگرداندند.

به گزارش چامه شمال، مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا در این رابطه اظهار کرد: واحد ۲ بخار نيروگاه شهيدسليمي نكا با ظرفیت نامی ۴۴۰ مگاوات پس از انجام تعميرات غیرمترقبه در دمای ۶۰ درجه سانتیگراد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شبکه سراسری برق كشور پیوست.

نوراله ادبی فیروزجائی افزود: این واحد به منظور رفع نشتی آب و بخار در بخش بویلر ( دیگ بخار ) با هماهنگی مركز كنترل شبكه برق كشور از مدار تولید خارج و در شرایطی سخت و دشوار تحت تعمیرات غیرمترقبه قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با توجه به نیاز شدید شبکه در شرایط پیک مصرف، پس از خروج واحد و اقدامات اولیه جهت خنک کاری بویلر، بدلیل حساسیت زمانی و ضرورت بازگشت سریع واحد به مدار تولید، فعاليت‌هاي فشرده تعميراتي در شرایط دشوار و نفسگیر دمای حدود ۶۰ درجه و رطوبت بالای ۹۰ درصد محیط کاری در اسرع وقت آغاز شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق ادامه داد: پس از تعویض ۲ لوله سوپرهیت چهار، ترمیم سه نقطه از لوله های پنجره‌ای اواپراتور، تعویض یک ترموکوپل دیواره بویلر، رفع نشتی از درین استیم کوئل و آب بندی والو(شیرصنعتی) آب دریای پمپ شماره یک، در کوتاه ترین زمان ممکن و پس از ۳۷ ساعت تلاش شبانه‌روزی و مداوم مجدداً به مدار تولید بازگشت.

ادبی فیروزجائی یادآور شد: نیروگاه شهیدسلیمی نکا به عنوان یکی از بزرگترین نیروگاه های کشور، با حدود ۴۵ سال قدمت بهره‌برداری از واحدهای بخار و ۳۴ سال بهره‌برداری از واحدهای گازی روزهای سخت و دشواری را در گرمای بی‌سابقه تابستان سپری می‌کند تا با پایداری شبکه برق کشور، هموطنان در آسایش باشند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه