خبرنگاران صدای مردم هستند

خبرنگاران صدای مردم هستند

بهناز مقدس فعال رسانه‌ای، خبرنگاران را صدای مردم دانست.

به گزارش چامه شمال، وی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته سرخرود اظهار کرد: با گذشت ۱۴۰۰ سال از آغاز نهضت عاشورا هرگاه نام سیدالشهدا به میان می‌آید پیامی از قیام خونین به آزادگان جهان داده می‌شود.

وی افزود: در تابلوی عاشورا یک شخصیت بزرگ به چشم می‌آید که به عنوان پیام آور کربلا و رمز بقای نهضت عاشورا است.

مقدس ادامه داد: نماز جمعه رسانه‌ای است که به صورت چهره به چهره و مستقیم با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و رابطه تعاملی و دوسویه را با آنها ایجاد می‌کند.

این خبرنگار و فعال رسانه‌ای با عنوان اینکه رسانه نمازجمعه یک رسانه اسلامی است که ارزش ها و قواعد حاکم بر رسانه اسلامی و دینی را به همراه دارد، خاطرنشان کرد: نماز جمعه مسئولیت هایی مثل ارائه وحدانیت خداوند، جهان آخرت، رسالت، مسئولیت اجتماعی، امر به معروف و نهی از منکر و تقوا را مدنظر قرار می دهد.

مقدس با اشاره به اینکه نماز جمعه به عنوان یک حلقه واصل میان راس هرم سیاسی و قائده جامعه عمل می کند، تصریح کرد: نماز جمعه اعتقادات مردم را به حکومت منتقل می کند و از طرفی دیگر نظرات و سیاست های دولت را به مردم اعلام می کند.

وی با گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار، رسانه را یک بستر برای تهیه و توضیح اطلاعات در جامعه برشمرد و بیان کرد: قدرت رسانه ها در ساماندهی و کنترل افکار عمومی در جهان و تاثیرگذاری در سیاست و فرهنگ از کسی پوشیده نیست.

مقدس مهمترین وظیفه رسانه ها را تبادل افکار، توسعه، تمدن، فرهنگ و بیان مسائل روز دنیا و گسترش اندیشه ها دانست و گفت: می توانیم از رسانه ها برای القای فرهنگ و ارزش ها استفاده کنیم.

او با تاکید بر اینکه خبرنگاری شغل متفاوتی است، ادامه داد: کهنگی و روزمرگی در این شغل بی معنا بوده و خبرنگار باید خلاق باشد و اتفاقاتی را انعکاس دهد که قابلیت تبدیل شدن به خبر را داشته باشد.

بهناز مقدس با اذعان به اینکه خبرنگار باید علم، دانش و جسارت داشته باشد و با سرعت و دقت به انتشار اخبار بپردازد، افزود: مشکلات آب شرب و پیگیری تعریض محور سرخ رود - آمل از ۱۰ سال گذشته تاکنون از مهمترین دغدغه‌های رسانه‌ای همکارانم بوده است.

این خبرنگار و فعال رسانه.ای اعلام کرد: ما خبرنگاران در محمودآباد و سرخ رود تلاش می‌کنیم صدای شما مردم باشیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه