۲۰ درصد متقاضیان طلاق، سازش کردند

۲۰ درصد متقاضیان طلاق، سازش کردند

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران گفت: ارجاع پرونده‌ها به مراکز مشاور خانواده راه مفیدی در کاهش ورودی پرونده‌های طلاق به دادگستری استان است.

به گزارش چامه شمال به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، حجت‌الاسلام موسوی اظهار کرد: بی شک مراکز مشاوره خانواده می‌توانند در کنار نهاد‌های مردمی در کاهش آمار طلاق مفید و موثر باشند.

وی تصریح کرد: در سه ماه سال جاری تعداد 3 هزار و 483 فقره پرونده از محاکم دادگستری استان به مراکز مشاوره خانواده ارجاع شد و تعداد 2 هزار و 625 فقره مورد بررسی قرار گرفت.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران افزود: از این تعداد 514 فقره معادل 20 درصد پرونده‌های طلاق در مازندران منجر به سازش شده است.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه هم اکنون ۲۲ مرکز مهر خانواده در استان در حال فعالیت هستند، گفت: 146 فقره پرونده به این مراکز در سه ماهه نخست وارد شده است و تعداد ملاقات‌های انجام شده والدین با فرزندان در سه ماهه گذشته 770 مورد بوده است.

وی یادآور شد: مرکز مهر خانواده در استان‌ها راه‌اندازی شد تا ملاقات والدین با فرزندان در محیط امن و آرام انجام شود و کودکان با احساس راحتی و امنیت بتوانند با آزادی بیشتری با والدین خود ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه