خبرنگاران هراسی از تهدیدات نداشته باشند

خبرنگاران هراسی از تهدیدات نداشته باشند

نماینده ولی‌فقیه در مازندران از خبرنگاران رسانه‌های گروهی خواست در مقابل تهدیدات، هراسی به دل راه ندهند.

به گزارش چامه شمال، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در مراسم تجلیل از خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار کرد: نباید خبرنگاران با تهدید یا تطمیع از مواضع خود عقب‌نشینی کرده و سلامت کار خود را با هیچ چیزی، معاوضه نکنند.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران افزود: صبر و مقاومت خبرنگاری یعنی تحمل سختی‌ها و مشقت‌های این حرفه است و قطعا زدن حرف حق برای بسیاری تلخ است و وقتی حرف حق می‌زنید قطعا برخی برنمی‌تابند.

آیت‌الله محمدی لائینی متذکر شد: حمایت هم صنفی‌های شما از یکدیگر نیز بسیار موضوع مهمی است و باید در پیگیری مطالبات خود با یکدیگر همدلی و همراهی داشته باشید.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران یادآور شد: خبرنگارانی که در جنگ غزه به شهادت رسیدند از دو جنگ جهانی بیشتر است و این اوج فاجعه را نشان می‌دهد.

آیت‌الله محمدی لائینی با اشاره به اینکه خبرنگاران مخزن اطلاعات بوده و می‌شود از آن بهره‌ها برد، خاطرنشان کرد: نکاتی که در سال گذشته توسط خبرنگاران مطرح و اجرایی نشده است قطعا پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: سواد خبرنگاری، حقوق خبرنگاری، اخلاق، جهاد، صبر و مقاومت خبرنگاری جزو اولویت‌های اصلی این حرفه است.

آیت‌الله محمدی لائینی با بیان اینکه باید بدانیم اهداف و رسالت خبرنگاری چیست و خبرنگاری حرفه‌ای برای خود، آداب، تجهیزات و اهداف دارد، بیان کرد: با ورود  هوش مصنوعی به این حوزه هم تهدید و هم فرصت محسوب می‌شود و باید برای آن برنامه داشت.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با اعلام اینکه سواد خبرنگاری آن است که با روش ‌های نوین و مواجهه با آن آشنا باشید، ادامه داد: معضل حقوق خبرنگاری در گرو تدوین نظام مسائل خبرنگاران و در ادامه اجرایی شدن آن است و باید بپذیرید که حق گرفتنی است و باید مطالبه‌گری صورت گیرد.

آیت‌الله محمدی لائینی اشاره کرد: بله ما قبول داریم که حق، دادنی است اما باید مطالبه گری صورت گیرد.

وی ادامه داد: رعایت اخلاق در حوزه خبرنگاری بسیار حایز اهمیت است و باید امانتدار باشید.

این مسئول مطرح کرد: احترام به حریم خصوصی افراد و رعایت بی‌طرفی و جانبداری در کنار پرهیز از حب و بغض بسیار حایز اهمیت است.

آیت‌الله محمدی لائینی اذعان کرد: جهاد خبرنگاری یک واقعیت است و باید دشمنان و جنگ‌های رسانه‌ای را بشناسید و در راستای خنثی‌سازی آن تولید محتوا داشته باشید.

وی تصریح کرد: باید حرفه خبرنگاری با روحیه جهادی تلفیق و با اخلاق پیوند بخورد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه